Projektanci niezwykle chętnie korzystają z inspiracji obcymi kulturami. Zagraniczne podróże – zapachy, kolory, fauna i flora – są dla nich dużą inspiracją.

W różnych wydaniach motywy te powracają w każdym sezonie, ale szczególnie chętnie w propozycjach jesiennych.

Etno to po pierwsze folkowe inspiracje – szczególnie w wielu kolekcjach męskich pojawia się wiele elementów w tym stylu. Zarówno panie, jak i panowie powinni zdecydować się na swetry w nordyckie, skandynawskie wzory. Aby nie wyglądać jak nasz wujek w latach 80., takie swetry łączymy z eleganckimi i nowoczesnymi elementami. Panowie stawiają zatem na garniturowe spodnie o wąskiej linii i pasujące do nich buty. Do tego duża skórzana torba i minimalistyczny szal.

Panie mogą wybrać delikatną spódniczkę lub sukienkę – postawcie na kontrast tkanin. Ciężki sweter łączymy zatem z satyną, jedwabiem, cienką bawełną.

Popularnym motywem jest Wschód. Ten kierunek szczególnie upodobał sobie Karl Lagerfeld projektując dla Chanel – raz jest to Rosja, Moskwa, innym razem Bizancjum.

Zgodnie z tym trendem wybieramy wielkie, futrzane czapy które łączymy z oszczędnymi płaszczami i jeansami o wąskiej nogawce. Tu też znajdziemy wysokie, płaskie kozaki wzorowane na oficerskich butach, ale również chusty z kwiatowymi wzorami.

Jeśli wolicie coś bardziej egzotycznego, wybierzcie Peru. Często peleryny czy poncha nawiązują zarówno kształtem, jak i wzorami do tego południowoamerykańskiego kraju. Takie okrycie wierzchnie łączymy z nowoczesnymi spodniami bądź skórzanymi szortami i grubymi rajstopami.

Niezależnie od tego, który kraj wybierzecie jako swoją inspirację, pamiętajcie, żeby zachować umiar – oszczędność w stosowaniu tak wyrazistych wzorów to podstawa.

Co myślicie o stylu etno? Widziałybyście się w takiej stylistyce? Podzielcie się swoimi opiniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułButy kitten heels – co to, co czego pasują?
Następny artykułJakie dodatki do czerwonej sukienki?

Joanna Oparcik – dziennikarka, redaktorka i stylistka. Skończyła Komunikację Społeczną na wydziale Politologii. I właśnie zróżnicowana komunikacja jest tym, co ją fascynuje – od komunikacji poprzez słowo pisane, obraz, zmysły do komunikacji bardziej marketingowej, reklamowej czy PR-owej.

 

Współtworzy dział mody Lounge Magazynu, gdzie pisze artykuły poświęcone historii mody i stylowi. Stylizuje lookbooki i informuje czytelników o nowościach branży.

Jako osobista stylistka pracuje z klientami indywidualnymi nad kreacją ich wizerunku – metamorfoza z jej pomocą to czysta przyjemność.

Pracuje również jako stylistka podczas sesji zdjęciowych dla magazynów i prywatnych firm czy osób.

Kocha jedzenie, dlatego prowadzi również autorską kolumnę krytyki kulinarnej. W wolnym czasie wciąż pracuje, bo jak mówi: „Moja praca jest równocześnie moją pasją. Jestem szczęściarą!”. Prowadzi bloga o modzie i współpracuje z różnymi portalami.

 

Zobacz stronę autorki porad:

joannaoparcik.pl

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here