Motocykl używany codziennie powinien odznaczać się nienagannym stanem technicznym, tak, aby zawsze był gotowy do jazdy. W celu zapewnienia mu takiej formy, trzeba poświęcać motocyklowi regularnie trochę czasu, aby wykonać podstawowe czynności serwisowe i konserwacyjne oraz zastosować się do kilku prostych zasad.

Regularne serwisowanie obejmuje kontrolę stanu oleju, warto zawsze sprawdzać jego stan dość regularnie, bowiem w korkach łatwo zagrzać silnik do ekstremalnych temperatur, więc niedobór lub słaba jakość smarowania potrafi się łatwo zmienić w problem. Kontrola ciśnienia w oponach jest również istotna ze względu na prowadzenie motocykla – jeżdżąc często wyraźnie trudniej zauważyć spadek ciśnienia poniżej normy, bo kierowca stopniowo przyzwyczaja się do pogorszenia prowadzenia się motocykla. Warto kontrolować również działanie oświetlenia, które w ruchu ulicznym ma szczególnie duże znaczenie.

Osobna kwestię stanowi funkcjonalność motocykla. Często bowiem do pracy trzeba zabrać kilka podręcznych rzeczy, laptopa. Do tego typu bagażu najpraktyczniejszy jest plecak motocyklowy, gwarantujący swobodę poruszania się i odpowiednie zabezpieczenie prywatnych rzeczy. Kolejnym dobrym rozwiązaniem jest kufer tylny. który dzięki twardej obudowie chroni cenne rzeczy i nie przeszkadza podczas manewrów ulicznych.

Kwestia stroju jest często błędnie pomijana w dojazdach do pracy. Duża części kierowców ciągle uważa, że do jazdy codziennej, na krótkich dystansach posiadanie stroju motocyklowego jest zbyteczne. Nic bardziej mylnego! To właśnie podczas takiej jazdy najczęściej zdarzają się kolizje. Kolizje te nie są aż tak niebezpieczne jak wypadki na szosach, ale bez odpowiednich zabezpieczeń z pewnością mogą zaszkodzić kierowcy. Nawet niegroźne uderzenie w plecy bez zabezpieczeń może zmienić się w tragedię, a bez stroju zabezpieczającego przed asfaltem niegroźne ślizgi zamienią się w trudne do wyleczenia otarcia skóry.

Mając na uwadze różnice temperatur o rożnych porach, strój warto przygotować na panujące w danym czasie warunki, dzięki temu trudniej zaziębić organizm, wzrasta także komfort dojazdów. Z uwagi na wzmożony ruch uliczny dobrą praktyką jest zastosować możliwie najwięcej elementów poprawiających widoczność.

Czy jeździcie do pracy motocyklem? Co na to Wasi szefowie i współpracownicy? Wypowiedzcie się w komentarzu!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak balansować ciałem na motocyklu?
Następny artykułJak wjechać motocyklem na krawężnik?

Marcin Węgrzynek – informatyk, pasjonat IT i ekonomii. Pracuje w dużej polskiej firmie informatycznej. Po pracy miłośnik motocykli, swój własny używa na co dzień.

 


Nasz specjalista pisze o sobie:


Jednoślady napędzane silnikiem były obecne w moim życiu od najmłodszych lat, znacznie później stały się środkiem transportu i hobby. Ograniczony budżet na pierwszy motocykl pozwolił mi poznać maszynę od każdej strony, również tej kłopotliwej, dzięki czemu zdobyłem szeroką wiedzę na ich temat.

Zawsze stawiam na bezpieczeństwo jazdy i maksymalną przyjemność, co polecam wszystkim motocyklistom. Własne dwa kółka to dla mnie sposób na relaks, sportową jazdę dającą adrenalinę, a także dalsze wypady turystyczne, które z perspektywy motocykla wydają się być atrakcyjniejsze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here