Taki właśnie manewr trzeba przeprowadzić, aby wymienić nagrzewnicę na przykład w Audi A3. Demontaż i montaż deski w większości aut koncernu VAG jest bardzo podobny, ze względu na użycie wielu elementów wspólnych.
Uwaga!
Przy pracach z plastikami tapicerki oraz deski rozdzielczej należy być bardzo ostrożnym. Plastiki takie dość łatwo się łamią przy próbie niepoprawnego demontażu. Precyzja jest wskazana również przy ponownym montażu, wszystko należy przymocować tak jak było, bo jeśli nie, to w aucie mogą pojawić się nieoczekiwane skrzypiące dźwięki.
-
Krok pierwszy
Zacząć należy od demontażu osłony stacyjki i kolumny kierowniczej. W następnej kolejności zabieramy się za poduszkę powietrzną kierownicy, demontujemy kierownicę oraz przełączniki zespolone. Przełączniki proponuję odpiąć od wiązki elektrycznej, aby nie zwisały na kablach przez całą procedurę demontażu.
-
Krok drugi
Kolejnym krokiem będzie demontaż zegarów. Zaczynamy od górnego daszka i idziemy w dół, na koniec wykręcamy zegary i odpinamy biegnące do nich okablowanie.
-
Krok trzeci
Demontujemy wszystkie kratki nawiewów, przełączniki świateł. Wszelkie osłony skrzynki z bezpiecznikami odkładamy na bok.
-
Krok czwarty
Demontujemy wszelkie kable biegnące w zasięgu naszych rąk, odpinamy przewody biegnące do panelu sterowania ogrzewaniem.
-
Krok piąty
Dalej musimy zabrać się za demontaż konsoli środkowej, podnosimy mieszek drążka zmiany biegów i odkręcamy ukryte tam śruby. Demontujemy cały tunel środkowy, schowek znajdujący się przed pasażerem, oraz radio i konsolę środkową.
-
Krok szósty
Następnie przenosimy się do podszybia i tam odkręcamy osłonę podszybia i wykręcamy śruby trzymające deskę do nadwozia.
-
Krok siódmy
Wykręcamy boczne śruby deski, śruby znajdujące się od dołu, w okolicach dźwigni otwierania maski, oraz śruby mocujące deskę do nadwozia w środkowej części konsoli. Teraz możemy przystąpić do demontażu deski, pamiętając, aby poobcinać pozostałe jeszcze podpięte wiązki.
-
Krok ósmy
Ponowny montaż deski należy przeprowadzić bardzo starannie. Dobrym rozwiązaniem jest robienie dokumentacji fotograficznej przy okazji demontażu, aby później nie mieć kłopotu z ponownym montażem.
Coraz częściej producenci samochodów upychają jak najwięcej wyposażenia do jak najmniejszych samochodów. I to, dlatego wymiany niektórych elementów w serwisach, nawet nieautoryzowanym jest taka kosztowna.
Jaki samochód macie? Czy często wymaga napraw?