Taki właśnie manewr trzeba przeprowadzić, aby wymienić nagrzewnicę na przykład w Audi A3. Demontaż i montaż deski w większości aut koncernu VAG jest bardzo podobny, ze względu na użycie wielu elementów wspólnych.

Uwaga!

Przy pracach z plastikami tapicerki oraz deski rozdzielczej należy być bardzo ostrożnym. Plastiki takie dość łatwo się łamią przy próbie niepoprawnego demontażu. Precyzja jest wskazana również przy ponownym montażu, wszystko należy przymocować tak jak było, bo jeśli nie, to w aucie mogą pojawić się nieoczekiwane skrzypiące dźwięki.

  • Krok pierwszy

    Zacząć należy od demontażu osłony stacyjki i kolumny kierowniczej. W następnej kolejności zabieramy się za poduszkę powietrzną kierownicy, demontujemy kierownicę oraz przełączniki zespolone. Przełączniki proponuję odpiąć od wiązki elektrycznej, aby nie zwisały na kablach przez całą procedurę demontażu.

  • Krok drugi

    Kolejnym krokiem będzie demontaż zegarów. Zaczynamy od górnego daszka i idziemy w dół, na koniec wykręcamy zegary i odpinamy biegnące do nich okablowanie.

  • Krok trzeci

    Demontujemy wszystkie kratki nawiewów, przełączniki świateł. Wszelkie osłony skrzynki z bezpiecznikami odkładamy na bok.

  • Krok czwarty

    Demontujemy wszelkie kable biegnące w zasięgu naszych rąk, odpinamy przewody biegnące do panelu sterowania ogrzewaniem.

  • Krok piąty

    Dalej musimy zabrać się za demontaż konsoli środkowej, podnosimy mieszek drążka zmiany biegów i odkręcamy ukryte tam śruby. Demontujemy cały tunel środkowy, schowek znajdujący się przed pasażerem, oraz radio i konsolę środkową.

  • Krok szósty

    Następnie przenosimy się do podszybia i tam odkręcamy osłonę podszybia i wykręcamy śruby trzymające deskę do nadwozia.

  • Krok siódmy

    Wykręcamy boczne śruby deski, śruby znajdujące się od dołu, w okolicach dźwigni otwierania maski, oraz śruby mocujące deskę do nadwozia w środkowej części konsoli. Teraz możemy przystąpić do demontażu deski, pamiętając, aby poobcinać pozostałe jeszcze podpięte wiązki.

  • Krok ósmy

    Ponowny montaż deski należy przeprowadzić bardzo starannie. Dobrym rozwiązaniem jest robienie dokumentacji fotograficznej przy okazji demontażu, aby później nie mieć kłopotu z ponownym montażem.

  • Coraz częściej producenci samochodów upychają jak najwięcej wyposażenia do jak najmniejszych samochodów. I to, dlatego wymiany niektórych elementów w serwisach, nawet nieautoryzowanym jest taka kosztowna.

    Jaki samochód macie? Czy często wymaga napraw?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNa co i kiedy zaszczepić szczeniaka?
Następny artykułJak zarządzać finansami projektu?

Marcin Filek – miłośnik motoryzacji, od lat zawodowo z nią związany. Analityk rynku części zamiennych jednej z wiodących marek. Fotograf i mechanik rajdowy. Pasjonat spędzający w garażu każdą wolną chwilę. Prywatnie tata ośmiomiesięcznej Julki.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Moja przygoda z motoryzacją rozpoczęła się jeszcze w szkole podstawowej. Chyba – jak większość chłopców – zawsze uwielbiałem samochody. Niedaleko miejsca, w którym mieszkałem przynajmniej dwa razy do roku przebiegała trasa rajdu samochodowego. Niezależnie od pogody zawsze byłem obecny w strefie serwisowej. Moje zainteresowanie samochodami nie ograniczało się jednak tylko do rozmów z kolegami czy kolekcjonowaniu prospektów samochodowych. W kolejnych latach namiętnie studiowałem literaturę branżową, jeździłem na rajdy samochodowe, uczestniczyłem w polskich premierach wielu nowych modeli, chciałem być zawsze w centrum motoryzacyjnych wydarzeń. Dość pomocne w pogłębianiu wiedzy technicznej były studia na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej. Szczęśliwie ta pasja zamieniła się w karierę zawodową, dzięki czemu praca, którą wykonuje sprawia mi dużo radości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here