Prawdopodobnie najbardziej trywialną odpowiedzią na ofertę pracy jaką widziałem, był mail bez CV z informacją: „czytałam że jest praca, jestem zainteresowana, czekam na odpowiedź”. Nie trudno się domyśleć, że ta pani nie przeszła pierwszej selekcji ale rozbawiła osobę przyjmującą dokumenty.

Zanim przejdziemy do przeglądania nadesłanych aplikacji, musimy na podstawie wystosowanej oferty pracy, skonstruować szablon informacji, na których najbardziej będzie nam zależeć, czyli których będziemy szukać w nadesłanych CV. Do najczęstszych elementów weryfikowanych w nadesłanych dokumentach należą:

– kwalifikacje i wykształcenie
– Czy posiada wymagane wykształcenie?
– Jakie kursy, szkolenia w kierunku wykonywanej pracy ma ukończone?
– Czy systematycznie rozwija swoje umiejętności?

– zatrudnienie
– Jaki ma staż pracy i ile czasu pracował u poszczególnych pracodawców?
– Czy pracował w jednej branży?
– Jakie był zakres jego obowiązków?
– Jaki był powód odejścia z pracy lub chęci zmiany pracy (rozmowa kwalifikacyjna)?
– Z jakimi klientami współpracował?
– Czy awansował?

– umiejętności i atuty dodatkowe ( czasem wymagane przez potencjalnego pracodawcę)
– Czy posiada prawo jazdy?
– Czy posiada własny samochód?
– Czy potrafi posługiwać się np. profesjonalnym programem graficznym?
– Czy jest elastyczny i może pracować w weekendy?
– Czy może zmienić miejsce zamieszkania?

– zainteresowania
– Czy jego zainteresowania/ hobby pozwalają mu aktywnie odpocząć po pracy?
– Czy wiążą się z pracą zespołową, indywidualną, aktywną czy pasywną?

Oczywiście to tylko przykładowe punkty na które moglibyśmy zwrócić uwagę, tak naprawdę wszystko zależy od stanowiska na które przeprowadzamy rekrutację.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJakie pytania mogą paść podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
Następny artykułTruskawki – sadzenie, uprawa, pielęgnacja

Szczepan Spis – psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, doradca zawodowy, doktorant UŚ, spec. ds. fizjoterapii, redaktor naczelny dwóch gazet, właściciel firmy szkoleniowej. Na co dzień ponadto zajmuje się tematyką PR, funduszy unijnych, badaniami naukowym z zakresu psychologii menadżerskiej, a obecnie szczególnie ekonomii społecznej. Z zamiłowania dziennikarz, autor wielu tekstów w różnych pismach, a także publikacji naukowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here