Dobrze jest dowiedzieć się więcej na temat naszego potencjalnego pracodawcy, chociażby po to, żeby nie aplikować na stanowisko pracy, do firmy która nie będzie spełniać naszych wymagań. Może to dotyczyć wymagań płacowych, czasu pracy, zakresu obowiązków, klimatu i kultury organizacji i innych. Po co więc wydatkować niepotrzebnie olbrzymie pokłady naszej energii, skoro można od razu zweryfikować opłacalność naszego zaangażowania się w konkretny proces rekrutacyjny.

Jak szukać, a raczej jak znaleźć informacje i opinie o pracodawcy? Chyba najważniejszym punktem zaczepienia jest nazwa firmy. Niestety nie zawsze widnieje w ogłoszeniu z ofertą pracy, wówczas jest to już dla nas informacja, że może to być mniej znacząca firma na rynku, skoro pragnie pozostać anonimowa. Jednak zazwyczaj, nawet jeśli oferty wystawiane są przez firmy doradcze, podawana jest pełna nazwa firmy, poszukującej nowego pracownika. Gdy już wiemy do jakiej firmy możemy aplikować, wystarczy wpisać jej nazwę w wyszukiwarce internetowej i poznać dokładnie jej specyfikę. Najważniejsze są informacje dotyczące wielkości, wypłacalności i długości obecności firmy na rynku. Im dłużej działa firma na rynku, tym lepiej – wiemy przynajmniej, że nie aplikujemy do firmy która dopiero zaczyna swoją walkę o pozycje na rynku.

Oczywiście informacje zawarte na stronie firmy nie są wystarczające, ale bardzo pomocne, gdyż znajdziemy tam również adres siedziby firmy i wszelkie dane kontaktowe. Najcenniejsze jednak są informacje jakie otrzymamy z pierwszej ręki, czyli od pracowników danej firmy. Jest kilka sposobów jak uzyskać takie informacje, po pierwsze można napisać maila do osoby na podobnym stanowisku na jakie aplikujemy, ale musimy się z tym liczyć, że nie zawsze ktoś nam odpisze. Lepszym rozwiązaniem jest odwiedzenie siedziby naszej firmy i porozmawianie z pracownikami, przynajmniej z działu HR. Powinniśmy jednak uprzedzić o naszej wizycie i umówić się na konkretny terminie – pamiętajmy że każdy ma swoje obowiązki.

Jeśli już nasza opinia o pracodawcy będzie kompletna i uznamy, iż warto aplikować na ofertę jaką wystawił, wówczas startujmy z silnej pozycji osoby, która wie o firmie tyle ile pracodawca chciałby żeby wiedziała.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNiewykorzystany urlop – zasady
Następny artykułJak przycinać drzewa owocowe?

Szczepan Spis – psycholog, trener umiejętności psychospołecznych, doradca zawodowy, doktorant UŚ, spec. ds. fizjoterapii, redaktor naczelny dwóch gazet, właściciel firmy szkoleniowej. Na co dzień ponadto zajmuje się tematyką PR, funduszy unijnych, badaniami naukowym z zakresu psychologii menadżerskiej, a obecnie szczególnie ekonomii społecznej. Z zamiłowania dziennikarz, autor wielu tekstów w różnych pismach, a także publikacji naukowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here