Rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy wiąże się przede wszystkim z posiadaniem odpowiednej dokumentacji. Są to:
– dowód osobisty lub inny dokument tożsamości;
– dokumenty będące potwierdzeniem posiadanej wiedzy, czyli dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne, zaświadczenia o ukończeniu kursów czy szkoleń;
– dokumenty będące potwierdzeniem posiadanego doświadczenia zawodowego – są to przede wszystkim świadectwa pracy. Są one potrzebne ze względu na ustalenie, np. prawa do pobierania zasiłku. Warto mieć ze sobą wykonywane umowy zlecenia czy umowy o dzieło;
– osoba niepełnosprawna musi dostarczyć orzeczenie, które potwierdza posiadany stopień niepełnosprawności;
– dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac;
– osoby, które prowadziły działalność gospodarczą powinny, m. in. mieć decyzję o wykreśleniu z ewidencji osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zaświadczenie z ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne;
– książeczka wojskowa – jest potrzebana, jeżeli okres odbywania służby wojskowej nie został ujęty w żadnym ze świadectw pracy;
– odpowiednie zaświadczenia powinny przedstawić osoby, które pobierały zasiłek chorobowy lub macierzyński.
Rejestrowaliście się kiedyś jako bezrobotni? Macie jakieś wskazówki dla osób zainteresowych? Podzielcie się nimi.