Rejestracja w Powiatowym Urzędzie Pracy wiąże się przede wszystkim z posiadaniem odpowiednej dokumentacji. Są to:

– dowód osobisty lub inny dokument tożsamości;

– dokumenty będące potwierdzeniem posiadanej wiedzy, czyli dyplom, świadectwo ukończenia szkoły lub świadectwo szkolne, zaświadczenia o ukończeniu kursów czy szkoleń;

– dokumenty będące potwierdzeniem posiadanego doświadczenia zawodowego – są to przede wszystkim świadectwa pracy. Są one potrzebne ze względu na ustalenie, np. prawa do pobierania zasiłku. Warto mieć ze sobą wykonywane umowy zlecenia czy umowy o dzieło;

– osoba niepełnosprawna musi dostarczyć orzeczenie, które potwierdza posiadany stopień niepełnosprawności;

– dokument o przeciwwskazaniach do wykonywania określonych prac;

– osoby, które prowadziły działalność gospodarczą powinny, m. in. mieć decyzję o wykreśleniu z ewidencji osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zaświadczenie z ZUS o okresie opłacania składek na ubezpieczenie społeczne;

– książeczka wojskowa – jest potrzebana, jeżeli okres odbywania służby wojskowej nie został ujęty w żadnym ze świadectw pracy;

– odpowiednie zaświadczenia powinny przedstawić osoby, które pobierały zasiłek chorobowy lub macierzyński.

Rejestrowaliście się kiedyś jako bezrobotni? Macie jakieś wskazówki dla osób zainteresowych? Podzielcie się nimi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here