call center

Znalezienie pracy konsultanta telefonicznego nie jest trudne, nawet jeśli jesteś początkującym i nie masz doświadczenia. Możesz zaoferować elastyczne godziny pracy i inne korzyści z pracy zdalnej.W tym artykule porozmawiamy o zaletach i wadach zarobków tego zawodu co to za Praca i ile tam płacą. Co musisz wiedzieć i umieć. Jak się tam dostać i przejść rozmowę kwalifikacyjną i nie tylko.

Na czym polega praca konsultanta telefonicznego?

Zazwyczaj operatorzy pełnią dwie funkcje: albo pracują w Dziale Obsługi Klienta, doradzając klientom w różnych kwestiach, albo angażując się w sprzedaż. Oznacza to, że dzwonią do klientów firmy i oferują nowe produkty, usługi, przejście na inną taryfę i tym podobne.

Jeśli rozważymy to szerzej, do obowiązków operatora mogą należeć następujące zadania:

– Odbieranie połączeń przychodzących.
– Wykonywanie połączeń wychodzących.
– Obsługa zapytań klientów (abonentów).
– Składanie zamówień i wniosków.
– Radzenie sobie ze skargami i życzeniami klientów.
– Ustalanie wyników połączeń w systemie CRM.
– Przeniesienie połączenia do innych specjalistów w zależności od pytania klienta.
– Przygotowywanie raportów.

Zakres obowiązków operatora zależy bezpośrednio od zakresu działalności organizacji, w której pracuje.

Zarobki na stanowisku konsultanta telefonicznego

Zarobki operatora zależą od różnych czynników. Niektóre centra kontaktowe oferują zryczałtowaną stawkę. Praca może polegać na odpowiadaniu na połączenia klientów i wprowadzaniu informacji do bazy danych w trakcie komunikacji. Zmiany trwają 6 godzin, do wyboru w ciągu dnia lub wieczorem. Średnio operatorzy zarabiają 2500-3500 zł.

Praca konsultant telefoniczny Warszawa. Zalety i wady

Każdy sposób zarabiania pieniędzy w Internecie ma zarówno zalety, jak i wady. Praca konsultanta również nie jest pozbawiona wad, o których szczegółowo opiszemy poniżej.

Zalety

– Minimalne wymagania wobec kandydata. Umiejętność wyraźnej rozmowy, posiadanie komputera lub laptopa, umiejętność uczenia się. Wielu ma te umiejętności. Dla początkujących nie jest to zła szansa na pracę zdalną.

– Wolny harmonogram. Firmy mogą zaoferować wnioskodawcy wygodny dla niego tryb pracy. Może to być zarówno dzień, jak i wieczór.

– Można pracować z dowolnego miejsca bez konieczności wizyty w biurze.

– Możliwość awansu zawodowego do czołowego specjalisty lub kierownika działu obsługi klienta zdalnego Call Center.
wsparcie na początku działalności i szkolenie na koszt pracodawcy(nie we wszystkich firmach, ale występuje).

– Inne zalety związane ze zdalnym charakterem pracy.

Wady

– Stresy. Pracownicy mają do czynienia z niewłaściwymi zachowaniami klientów, w tym chamstwem. Musisz być na to przygotowany i odpowiednio reagować w takich sytuacjach, być w stanie szybko złagodzić stres i kontynuować pracę.

– Odmowa. Gdy pracownik oferuje produkt lub usługę, istnieje możliwość odrzucenia danej oferty. W rezultacie nie ma bonusów.

– Wypalenie emocjonalne. Przychodzi czas, kiedy wszystkie działania operatora są doprowadzane do automatyzmu. Nie ma pragnienia, aby przejść dalej. Uczenie się nowego jest leniwe. Konieczne jest uchwycenie linii, po której następuje tłumienie emocjonalne.

– Nieprzyjemne informacje. Często zdarza się, że pracownik jest zmuszony powiedzieć klientowi coś, czego nie chce słuchać.
Przypominać o opóźnieniu lub niepłaceniu.

– Odpowiedzialność i stały nadzór ze strony pracodawcy. Cały zespół monitoruje działania operatora. Rozmowy są podsłuchiwane, najmniejsze błędy są analizowane. Wykluczenia mogą być różne. Pozbawienie premii, a nawet zwolnienie. W niektórych przypadkach może grozić odpowiedzialność administracyjna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here