Na sposób prezentowania się należy zwrócić szczególną uwagę w okresie trudności gospodarczych, kiedy to wielu „zmęczonych” warunkami kryzysowymi menedżerów zapomina o odpowiednim stroju, nienagannych manierach i kulturalnym formułowaniu wypowiedzi. Jak troszczyć o sposób prezentowania się? Oto przydatne wskazówki.

Pierwsze wrażenie – kluczowa kwestia

Niekiedy nowo poznani ludzie wywierają na nas zupełnie inne wrażenie niż opinia, którą wyrabiamy sobie po lepszym ich poznaniu. Istotny w tym zakresie jest fakt, że to co rzeczywiście mają do powiedzenia nowopoznani, a więc poziom intelektualny rozmówcy wpływa na to wrażenie zaledwie w 7%. Warto rozpatrzeć zatem kwestię wrażenia jakie wywieramy na innych osobach.

W jaki sposób to zrobić? Najlepiej zapytać zaufane osoby (które są wobec nas szczere) o to jakie wrażenie wywarliśmy na nich podczas pierwszego spotkania, czy podobały im się nasze słowa, gesty, ruchy i ubiór. Opinie te niech posłużą za wskazówki do zmiany postaw, sposobu wypowiadania się, stylu ubierania, gdyż wobec niektórych osób nie będzie możliwości zmiany pierwszego wrażenia.

Pewność siebie – podstawa sukcesu w negocjacjach

Pewność siebie jest w dzisiejszych czasach bardzo istotną cechą skutecznego menedżera. Ma ona zastosowanie niemal w każdym jego działaniu, począwszy od rozmów z kierownictwem, współpracy z pracownikami, aż po przekazywanie informacji mediom i negocjacje z kontrahentami. Sprawiający wrażenie „zastraszonego” i nie mający swojego zdania menedżer może zostać zmanipulowany, zlekceważony i nie „brany na serio”, natomiast pewny siebie sprawia wrażenie bardziej kompetentnego i profesjonalnego.

Pewność siebie jest istotnym elementem kształtowania wizerunku i prezentacji. Nabycie pewności siebie wraz z innymi elementami pozytywnego wizerunku gwarantuje wywieranie pozytywnego wrażenia na rozmówcach i skuteczność w realizowaniu zamierzeń.

Na ekstrawagancję nie ma miejsca w kontaktach biznesowych

Menedżerowie chcą się wyróżniać. Dążą do tego by stać się charakterystyczni, rozpoznawalni, niepowtarzalni. To pozytywne zjawisko, należy jednak uważać, by swojej niebanalności nie dowodzić przykładowo ekstrawaganckim strojem lub fryzurą. Kontakty biznesowe opierają się nadal na tradycyjnych, „staroświeckich” zasadach i wszelkie próby ich przełamania nie są mile widziane. W sposobie prezentowania siebie należy pamiętać więc o umiarze i dopasowaniu do charakteru sytuacji. Schludny i skromny wygląd wzbudzi zaufanie i respekt rozmówcy.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here