Gra jest pomocna przy realizacji kilku celów dydaktycznych, takich jak rozwijanie pamięci mechanicznej dzieci, doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi, kształtowanie dojrzałości emocjonalnej i społecznej dzieci. Gra memory pomaga dzieciom pogodzić się, rozwiązywać sytuacje konfliktowe, obiektywnie oceniać innych, wypracować adekwatną samoocenę, poznać swoje możliwości i swoją wartość, podejmować się trudnych i nowych działań bez lęku, wykształcić umiejętność nazywania i przeżywania własnych uczuć i emocji oraz okazywać je we właściwy, akceptowany społecznie sposób, a także radzić sobie ze stresem.
Gra memory posiada dwie wersje. Pierwsza polega na znajdowaniu przez graczy par identycznych obrazków, które przedstawiają przeżywane i wyrażane emocje. Karty z obrazkami należy rozłożyć tak, by obrazki były zakryte. Następnie każdy z uczestników zabawy odkrywa po dwie karty starając się trafić na parę takich samych obrazków. Jeśli to się nie uda, odkłada karty w to samo miejsce, w jakim przed chwilą leżały. Jeśli para kart zostanie odgadnięta, karty się zabiera i odkłada na bok. Wygrywa ten, kto zbierze największą ilość kart. W drugiej wersji gry uczestnicy otrzymują takie same karty. Jeden z graczy układa swoje karty w wybrany przez siebie sposób. Drugi gracz obserwuje układ. W następnym kroku karty karty zakrywa się (odwraca), a gracz, który obserwował układ kart ma za zadanie ułożyć własne karty w tej samej kolejności.
Uwaga!
Zestaw kart do gry memory składa się z czterdziestu elementów (kart), najczęściej o wymiarach ok. 4×8 cm. Karty zawierają rysunki-ilustracje np. ze zwierzętami. Tematem przewodnim obrazków są różne emocje.
Lubicie Memory? Jakie są Wasze ulubione gry pamięciowe? W co, kiedy i z kim najczęściej gracie? Dajcie znać!