Wizytówka powinna być niewielka, przejrzysta, zawierać najważniejsze informacje. Format powinien pasować do wielkości kart kredytowych albo dowodu osobistego. Wtedy nie będzie sprawiał problemu klientowi bądź innej osobie, z którą firma chciałaby nawiązać kontakt.

Biznesowe karty wizytowe powinny mieć typowy kształt, na bardziej wymyślny można pozwolić sobie, drukując reklamy. Podłużne, prostokątne najlepiej będą się prezentować.

Dobrze zrezygnować z wyszukanych wzorów graficznych. Wizytówki nie powinny być ozdabiane. Jedynym graficznym elementem może być logo firmy. Klasyczne czcionki, o typowym rozmiarze są najlepiej odbierane. Zbyt małe mogą zniechęcić do kontaktu. Najlepiej wyglądają czcionki w ciemnym (np. czarnym kolorze) na białym tle.

Nie należy też przesadzać z ilością informacji o firmie. Wystarczy nazwa, adres, kontakt. Kiedy wpisujemy kontakt, pierwszej kolejności podaje się telefon stacjonarny, po nim numer faksu. Na końcu można napisać adres strony internetowej firmy. Ważne, żeby dane były aktualne. Przy każdej zmianie powinno się zamawiać nowe wizytówki.

Kartka pracownika przedsiębiorstwa zawiera jego imię i nazwisko. Następnie podaje się, jakie stanowisko zajmuje osoba, potem nazwę i adres przedsiębiorstwa. Jeżeli praca wymaga częstego przebywania poza biurem, grzecznie poinformować pod jaki numer telefonu komórkowego można zadzwonić. Dobre wrażenie pozostawia kontakt mailowy, przy czym podanie go nie jest tylko formalnością. Według savoir-vivre’ u należy zawsze odpisywać na wiadomości. Komunikatory typu gadu – gadu nie wyglądają poważnie.

Na odbiór wizytówki wpływa też papier, na którym ją wydrukowano. Cienki wygląda trochę lekceważąco, niezbyt poważnie. Powinno się używać nieco grubszej tektury. Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ wizytówka świadczy o firmie i ma zachęcić do utrzymania kontaktu z nią.

Bardzo istotna jest estetyka. Czysta, starannie wykonana karta dobrze prezentuje firmę i pracownika. Jeśli jest przybrudzona, nie należy przepraszać i tłumaczyć, że tylko taką się posiada. Lepiej zrezygnować z podarowania wizytówki w tej sytuacji. Bardziej na miejscu byłoby poproszenie drugiej osoby o możliwość kontaktu, np. o jej numer telefonu. Grzecznie pamiętać o obiecanej rozmowie.

Do czego potrzebujecie wizytówek? Co chcecie na nich umieścić?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułŻucie gumy w towarzystwie
Następny artykułJak znaleźć temat do rozmowy?

Anna Wyczyńska – uczestniczyła w projektach realizowanych przy udziale Unii Europejskiej. Miała dzięki temu możliwość obserwowania komunikacji społecznej i zasad savoir – vivre’ u między osobami o różnych poglądach i doświadczeniach. Współpracowała z redakcjami zajmującymi się kulturą. W serwisie Spec.pl zajmuje się tematyką savoir – vivre.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here