– szkolenia takie mają najczęściej formą warsztatową. Do jednych z najbardziej popularnych metod należy odgrywanie scenek. Można również korzystać z e-booków oraz klasycznych publikacji książkowych. Jednak wydaje mi się, że udział w warsztatach przynosi dużo większe efekty i ułatwia przełożenie teorii na praktykę;
– podczas szkolenia słuchacz ma możliwość przyswojenia wiedzy, czyli podstaw savoir vivre’u. Dotyczą one, m. in. zachowania się w miejscach publicznych, tematów rozmów, dobierania właściwego stroju, organizowania kolacji czy zachowania się przy stole. Dużo miejsca poświęca się tytulaturze, czyli używaniu różnego rodzaji tytułów czy zwrotów grzecznościowych;
– organizatorami takich warsztatów są firmy szkoleniowe, które mają je w swojej ofercie jako jedną z propozycji. Istnieją również specjalistyczne akademie, które zajmują się doradztwem w tej dziedzinie. Decydując się na udział w takim szkoleniu warto zastanowić się, nad którym z aspektów dobrego zachowania chcielibyśmy popracować. I dopiero pod tym kątem wybierać wykonawcę tego zlecenia;
– nieco inną specyfiką charakteryzują się szkolenia właściwego zachowania dla firm. Są one niezwykle przydatne w sytuacjach, gdy ważne jest nawiązanie jak najlepszej komunikacji z klientem czy przedstawicielem innej firmy. Dzięki takiemu kursowi można również nabrać pewności siebie w relacjach z trudnym partnerem. W tym przypadku omawia się zasady zachowania w pracy zawodowej.
Uwaga!
Słuchacze zapoznają się z zagadnieniami takimi jak zasady powitań i przedstawień, używania zwrotów grzecznościowych, korespondencja firmowej, rodzaje przyjęć (organizowania i zachowania na nich), wręczanie wizytówek, tytulatura w mowie i piśmie, przebieg wizyt zagranicznych, oficjalne prezenty, różnice kulturowe, ubiór, tematy rozmów (neutralne i tabu) czy organizacja spotkań na gruncie zawodowym. Na kursy właściwego zachowania byli wysyłani m. in. księża, modelki czy policjanci.
Czy uważacie, że warto poznać zasady savoir-vivre? Dlaczego? Dajcie znać w komentarzu.