Savoir-vivre Czy warto odbyć kurs savoir-vivre?

Czy warto odbyć kurs savoir-vivre?

-

– szkolenia takie mają najczęściej formą warsztatową. Do jednych z najbardziej popularnych metod należy odgrywanie scenek. Można również korzystać z e-booków oraz klasycznych publikacji książkowych. Jednak wydaje mi się, że udział w warsztatach przynosi dużo większe efekty i ułatwia przełożenie teorii na praktykę;

– podczas szkolenia słuchacz ma możliwość przyswojenia wiedzy, czyli podstaw savoir vivre’u. Dotyczą one, m. in. zachowania się w miejscach publicznych, tematów rozmów, dobierania właściwego stroju, organizowania kolacji czy zachowania się przy stole. Dużo miejsca poświęca się tytulaturze, czyli używaniu różnego rodzaji tytułów czy zwrotów grzecznościowych;

– organizatorami takich warsztatów są firmy szkoleniowe, które mają je w swojej ofercie jako jedną z propozycji. Istnieją również specjalistyczne akademie, które zajmują się doradztwem w tej dziedzinie. Decydując się na udział w takim szkoleniu warto zastanowić się, nad którym z aspektów dobrego zachowania chcielibyśmy popracować. I dopiero pod tym kątem wybierać wykonawcę tego zlecenia;

– nieco inną specyfiką charakteryzują się szkolenia właściwego zachowania dla firm. Są one niezwykle przydatne w sytuacjach, gdy ważne jest nawiązanie jak najlepszej komunikacji z klientem czy przedstawicielem innej firmy. Dzięki takiemu kursowi można również nabrać pewności siebie w relacjach z trudnym partnerem. W tym przypadku omawia się zasady zachowania w pracy zawodowej.

Uwaga!

Słuchacze zapoznają się z zagadnieniami takimi jak zasady powitań i przedstawień, używania zwrotów grzecznościowych, korespondencja firmowej, rodzaje przyjęć (organizowania i zachowania na nich), wręczanie wizytówek, tytulatura w mowie i piśmie, przebieg wizyt zagranicznych, oficjalne prezenty, różnice kulturowe, ubiór, tematy rozmów (neutralne i tabu) czy organizacja spotkań na gruncie zawodowym. Na kursy właściwego zachowania byli wysyłani m. in. księża, modelki czy policjanci.

Czy uważacie, że warto poznać zasady savoir-vivre? Dlaczego? Dajcie znać w komentarzu.

Małgorzata Łyczak

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Fryzura w stylu Nicole Richie – Videoporada

Masz ochotę na elegancką stylizację? Może zdecydujesz się na fryzurę w stylu Nicole Richie. Ta eteryczna blondynka od lat jest wierna klasycznemu stylowi.

Hearts – jak grać? Zasady

Hearts (kierki) to popularna gra dostępna w systemie Windows. Do gry potrzebna jest pełna talia - pięćdziesiąt dwie karty. Gra toczy się między czterema uczestnikami. W wersji dostępnej w Windows rolę trzech rywali odgrywa komputer. Celem gry jest zdobycie jak najmniejszej liczby punktów. Przeciwnicy, których odgrywa tutaj komputer, umieszczeni są po lewej i prawej stronie, a także na górze ekranu. Każdemu graczowi przyznaje się trzynaście kart.

Zobacz też

Jak schlebiać przełożonym?

Obchodzenie się z szefem jest sztuką trudną do opanowania, szczególnie, kiedy szef należy do gatunku złośliwych i uciążliwych. Jedną z głównych przyczyn, dla których nie radzimy sobie z naszymi szefami jest odczuwanie strachu, niczym przed policją czy urzędem podatkowym – staramy się go unikać jak tylko się da, chyba że zostajemy postawieni w sytuacji koniecznego z nim obcowania.

Ginekomastia – gdzie szukać pomocy

Zaburzenia hormonalne pojawiają się w populacji dość często. Niektóre z nich mogą być bardzo poważne dla naszego zdrowia, inne...

Czym jest work-life balance i jak go osiągnąć?

Wielu osobom wydaje się, że udane życie zawodowe oraz prywatne jednocześnie nie jest możliwe. Nic bardziej mylnego, a dowodem...

Może Cię zainteresuje: