Jak zorganizować konferencję? Ich rodzajów jest wiele, organizacja powinna być dostosowana do specyfiki, jaką charakteryzuje się konkretne przedsięwzięcie. Zawężając wątek do konferencji nienaukowych, można wymienić te ogólnobiznesowe, podejmujące tematykę zarządzania, organizacji czy ekonomii oraz specjalistyczne, na przykład dedykowane branży farmaceutycznej, informatycznej lub turystycznej. Pierwszym krokiem na drodze organizacji konferencji powinno być precyzyjne ustalenie, jakim celom ma ona służyć. W wyniku tego działania uzyskamy odpowiedź na pytanie, kim będą uczestnicy spotkania i kiedy należy je zorganizować. Jeśli planujemy konferencję mającą na celu wymianę wiedzy o praktyce stosowania zarządzania kompetencjami, możemy śmiało założyć, że jej odbiorcami będą menadżerowie, dyrektorzy i specjaliści obszaru zarządzania zasobami ludzkimi. Taki dobór gości pozwoli na stworzenie bazy osób doświadczonych w dziedzinie będącej motywem przewodnim konferencji.

Kolejnym etapem organizacji konferencji będzie opracowanie szczegółowego programu konferencji i czasu jej trwania. Żeby zrobić to dobrze, musimy znać zakładaną liczbę uczestników i do tej grupy dobrać odpowiednie miejsce odbywania się imprezy. Znajomość lokalizacji pozwoli nam dopracować harmonogram, który często zakłada też elementy rekreacji i rozrywki. Na tym etapie trzeba rozpatrzeć również kwestie techniczne, wyposażenie w odpowiedni sprzęt i materiały. Jeśli korzystamy z usług firm zewnętrznych dostarczających na przykład systemy nagłośnienia czy prezentacji, musimy pamiętać o ustaleniu spraw związanych z obsługą urządzeń, możliwością reagowania w razie awarii. Takie drobiazgi potrafią mieć kluczowy wpływ na powodzenie przedsięwzięcia. Nie należy zapominać o kwestiach związanych z rezerwacjami i potwierdzeniami uczestnictwa gości. Nadrzędnym czynnikiem decydującym o planowaniu konferencji są oczywiście warunki finansowe, budżet, jakim dysponujemy. To jego rozmiar będzie decydował o rozmachu, z jakim spotkanie zostanie zorganizowane. W uzasadnionych przypadkach, jednym ze sposobów ograniczenia kosztów może być stosowanie techniki wideokonferencji.

Organizowaliście kiedyś konferencję? Co było dla Was najtrudniejsze? Jak sobie poradziliście? Dajcie znać.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułE-learning – co to jest, czy warto?
Następny artykułJak zrobić triki na BMX w GTA SA?

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here