Dyrektor danej placówki powołuje zespół specjalistów, którzy przygotowują indywidualny program dla dziecka i realizują zajęcia w wybranym przez dyrektora miejscu. W skład zespołu wchodzą osoby posiadające przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym: pedagog posiadający kwalifikacje odpowiednie do rodzaju niepełnosprawności dziecka, w szczególności: oligofrenopedagog, tyflopedagog lub surdopedagog, psycholog, logopeda, a także inni specjaliści dobrani w zależności od potrzeb Twoich i Twojego dziecka.

Zadaniem takiego zespołu jest m.in.: nawiązanie współpracy z zakładem opieki zdrowotnej lub ośrodkiem pomocy społecznej w celu zapewnienia dziecku rehabilitacji, terapii lub innych form pomocy, stosownie do jego potrzeb; opracowanie i realizowanie z dzieckiem i jego rodziną indywidualnego programu wczesnego wspomagania, z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę dziecka w zakresie realizacji programu, koordynowania działań specjalistów prowadzących zajęcia z dzieckiem oraz oceniania postępów dziecka.

Zajęcia organizowane są w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka i są prowadzone indywidualnie z dzieckiem i jego rodziną.Wprzypadku dzieci, które ukończyły 3 rok życia – w grupach liczących dwoje lub troje dzieci, również z udziałem rodziny. W celu uzyskania opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, rodzice składają wniosek do wybranej placówki.

Termin 1 września 2011 r. został uznany przez Minister Edukacji Katarzynę Hall w rozmowie z PAP, za wystarczający, by szkoły mogły jeszcze lepiej przygotować się do prowadzenia zajęć z niepełnosprawnymi dziećmi. Podkreśliła, że w szkołach ogólnodostępnych już jest ok. 50 procent uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności.

Znacie kogoś, kogo dziecko jest niepełnosprawne albo to Wasz maluch jest niepełnosprawny? Jak daje sobie radę w szkole? Podzielcie się doświadczeniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak sobie poradzić ze śmiercią dziecka?
Następny artykułJak radzić sobie z niepełnosprawnym dzieckiem?

Magdalena Wolna - z wykształcenia pedagog, psychoterapeutka i hipnoterapeutka oraz trener osobowości. W ciągu studiów przyznano jej stypendia naukowe m.in. MEN-u i na Uniwersytecie w Padwie za szczególne osiągnięcia w nauce. Studia ukończyła z wyróżnieniem i oceną celującą, a jej praca magisterska jako jedna z pierwszych w Polsce dotyczyła snu świadomego (Lucid Dream).

W Nottingham uzyskała dyplom psychoterapeuty i hipnoterapeuty akredytowany przez General Hypnotherapy Standards Council.

Jest projektantką warsztatów rozwoju osobowości, bajek terapeutycznych, a także indywidualnych nagrań do nauki snu świadomego oraz terapii autohipnozą dopasowanych specjalnie do potrzeb klienta - od skryptu, aż po udźwiękowienie.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here