Bezwzględną koniecznością w ramach działań promocyjnych jest umieszczanie logotypów i informacji o współfinansowaniu z funduszy unijnych na jak największej liczbie szeroko rozumianych podmiotów, które zostały zakupione na potrzeby realizacji projektu. W takim ujęciu zakupionym podmiotem będzie komputer, usługa wynajęcia sali na czas trwania szkolenia czy gadżet w formie długopisu. Na każdym z nich trzeba umieścić odpowiednie oznaczenie. Podobnie wygląda sytuacja, jeśli chodzi o oznaczenie siedziby korzystającego ze środków europejskiech. Zobowiązany jest on do powieszenia odpowiedniej tablicy przy głównym wejściu.

W związku z tym w celu ujednoliceniu systemu promocji funduszy unijnych stworzono szereg zasad, które regulują ten rodzaj polityki informacyjnej. Są one zawarte w dokumencie nazywanym Strategią Komunikacyjna Funduszy Europejskiech, zaś każdy z programów operacyjnych dysponuje własnymi wytycznymi. w omawianym zakresie. Przewiduje ona dwa warianty: podstawowy i minimalny. Pierwszy stosowany jest do oznaczania dużych materiałów promocyjnych, zaś drugi do małych form. Różnica oznakowania polega na liczbie symboli i informacji, które muszą zostać uwzględnione, zgodnie z wytycznymi. Korzystający z tych środków zobligowani są także do umieszczania odgórnie narzuconych logotypów. Również powinny się one znaleźć na wszelkiej dokumentacji, związanej z projektem. Reasumując, działania promocyjne, które należy podjąć, są uzależnione od wysokości otrzymnanej dotacji (kwota w wysokości 500 tysięcy euro), wielkości i rodzaju materiału czy gadżetu promocyjnego. Należy pamiętać, że istenieją druki, na których – na mocy prawa – nie wolno umieszczać żadnych znaków graficznych.

Uwaga!

Kolejnym z wymogów Strategii Komunikacyjnej Funduszy Europejskich jest informowanie o wszelkich działaniach prowadzonych w ramach projektu. Zakłada się, że opinia publiczna powinna otrzymać jak najwięcej wiadomości na temat przedsięwzięcia. Proces ten rozpoczyna się na etapie ogłaszania naboru do projektu, który musi zostać ogłoszony w mediach.

A co Wy myślicie na ten temat? Podzielcie się opiniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułStudia podyplomowe dofinansowane z UE
Następny artykułSzkolenia dla studentów – po co, z czego?

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here