Błędy, które pojawiają się we wnioskach do szkolenia, mogą dotyczyć wielu zagadnień. Z doświadczenia osób przygotowujących wnioski o udzielenie dofinansowania najwięcej z nich można popełnić w części finansowej: źle przeprowadzona analiza finansowa, nieprzeliczony budżet projektu czy brak sposobu wyliczenia wysokości dofinansowania i wkładu własnego. Należy również, prezentując jakieś dane, odwoływać się do raportów czy statystyk w celu ich udokumentowania.

Kolejnymi problemami, z którymi zmagają się przygotowujący wnioski jest definiowanie grupy odbiorców szkolenia w niewłaściwy sposób oraz stosowanie zbyt ogólnych diagnoz. Zawsze należy pamiętać, że projekt musi być zgodny z polskim ustawodawstwem.

Kolejną grupę błędów stanowią te, które pojawiają się, gdy nie zostaną spełnione wymogi o charakterze biurokratycznym. Najczęstszym „grzechem” beneficjentów jest niedostarczenie pełnej dokumentacji. Owe luki wynikają z rozbieżności pomiędzy formalnie wymaganymi dokumentami a interpretacją urzędników. Często się zdarza, że instytucja przyjmująca wniosek żąda dodatkowych formularzy. Błędami są również braki parafek, pieczęci czy podpisu uprawnionej osoby, pieczęci potwierdzania za oryginałem (pojawia się ona na dokumentach, które są kopiami oryginalnych dokumentów) czy elektronicznej wersji wniosku. Przyjmujący wniosek może uznać, że segregator z dokumentacją czy płyta zawierająca wersję cyfrową, nie zostały opisane we właściwy sposób.

Resumując, uniknięcie błędów wydaje się niemożliwe. Można jednak zminimalizować ich występowanie. Najlepszym wyjściem jest korzystanie ze stron internetowych instytucji przyjmujących wnioski. Na bieżąco aktualizować wytyczne oraz obowiązujące interpretacje. Dobrą praktyką, która ułatwia unikanie błędów, jest korzystanie z linku, dotyczącego najczęściej zadawanych pytań. Te z nich, które najczęściej pojawiają się są publikowane wraz z odpowiedziami.

Macie inne sugestie i wskazówki? Podzielcie się nimi!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZarządzanie ryzykiem w organizacji szkolenia
Następny artykułSzkolenia – gdzie szukać sponsorów?

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here