Najpierw należy zastanowić się, co kryje sie pod określeniem „sponsor”. W celu udzielania odwiedzi na tytułowe pytanie zostanie ono zdefiniowane jako osoba fizyczna czy szeroko rozumiana instytucja (m. in. firma, stowarzyszenie, fundacja, jednostka samorządu lokalnego), która dysponuje finansową możliwością wsparcia realizacji szkolenia. Należy pamiętać, że starając się o fundusze na zorganizowanie naszego przedsięwzięcia należy je przedstawić w jak najbardziej atrakcyjny sposób. Poza tym wskazać profity, jakie wiążą się z udziałem określonego sponsora w projekcie. Można odwołać się do takich obszarów jak wzrost prestiżu firmy, promocja np. marki, realizacji funkcji społecznej odpowiedzialności biznesu czy innych korzyści.

Pieniędzy na zorganizowanie szkoleń można szukać przez:

– instytucje samorządu lokalnego – wiąże się to z przygotowaniem odpowiedniej dokumentacji i spełnieniu szeregu wymogów formalnych, a następnie czekaniu na odpowiedź. W związku z tym warto zrobić to wcześniej, wręcz na etapie planowania przedsięwzięcia. Dobrą praktyką jest zdobycie patronatu honorowego nad szkoleniami. Bardzo często wiąże się z otrzymaniem fianansowej pomocy. Nie wspominając o tym, że zwiększa to wiarygodność i atrakcyjność projektu.

– przedstawicieli świata biznesu – prośby o wsparcie finansowe przedsięwzięć rzadko trafiają na właściwe biurko. Nie wspominając o licznie tego rodzaju próśb, który jest kierowana do firm. W związku z tym najlepszym wyjściem jest dotarcie do, osób podejmujących decyzje i omówienia się z nimi na spotkanie. Podczas rozmowy należy jak najlepiej, z ogromnym profesjonalizmem zaprezentować nasz pomysł, szczególny nacisk kładąc na korzyści, jakie winikają dla sponsora z udziałem w tym szkoleniu;

– udział w konkursach na realizację szkoleń – mogą one być organizowane przez instytucje zarządzające funduszami unijnymi, instytucje samorządu lokalnego, ministerstwa, fundacje i stowarzyszenia – jeśli chcemy skorzystać z takiej możliwości należy na bieżąco monitorować harmonogramy ogłaszanych konkursów i jak najlepiej przygotowywać wnioski;

– wykorzystywać wszelkie dostępnie możliwości informowania o tym, że poszukujemy sponsorów – musi to być połączone z atrakcyjną prezentacją naszego przedsięwzięcia.

A jaka jest Wasza opinia na ten temat? Dodalibyście coś do powyższej listy?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNajczęstsze błędy we wnioskach o szkolenia
Następny artykułPomysły na szkolenia – jak znaleźć?

Małgorzata Łyczak - absolwentka politologii Uniwersytetu Opolskiego. Interesuje się dobrą literaturą (szczególnie reportażem), turystyką, polityką, teorią interpretacjonizmu, zarządzaniem projektami oraz zagadnieniami, związanymi z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.


Nasz specjalista pisze o sobie:

Jestem osobą, która lubi się uczyć i poszerzać swoją wiedzę o otaczającej rzeczywistości. W dobie XXI wieku pojawiło się wiele nowych możliwości oraz narzędzi, dzięki którym z powodzeniem można się uczyć. Wydaje mi się, że niezwykle ważne jest to, w jaki sposób przekazuje się wiedzę. Powinno się to robić w sposób ciekawy, jasny i przejrzysty, z wykorzystywaniem aktywnych metod.

Cieszę się każdą chwilą mojego życia, ponieważ z każdą nową informacją wzrasta we mnie poczucie jego wyjątkowości oraz niepowtarzalności.

Lubię poznawać nowych ludzi, piękne miejsce i ... klasztory cysterskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here