Szkolenia z zakresu komunikacji wewnętrznej w firmie są głównie dedykowane kadrze zarządzającej, pracownikom działów PR, specjalistom komórek zarządzania zasobami ludzkimi i wszystkim tym, których praca polega na przygotowywaniu materiałów informacyjnych dystrybuowanych wśród personelu.

Celem takich szkoleń jest uświadomienie uczestnikom, że każda organizacja ma swoje specyficzne potrzeby, które trzeba uwzględnić projektując system komunikacyjny.Tworzenie odpowiedniej strategii przebiega zazwyczaj w zespołach projektowych, komponowanych z pracowników różnych działów. Tak więc bardzo ważnym zagadnieniem poruszanym podczas szkolenia jest omówienie kwestii związanych z tworzeniem takich zespołów i odpowiednim prowadzeniem ich prac. Nie bez znaczenia są tu elementy ćwiczeń zdolności komunikacji interpersonalnej uczestników, stanowi ona bowiem klucz do rozumienia i realizacji zadań dotyczących komunikacji wewnętrznej.

Uwaga!

Projektowanie strategii komunikacji dla danej firmy rozpoczyna się od przeprowadzenia diagnostyki bieżącego stanu komunikacji wewnętrznej w badanej organizacji. Oznacza to konieczność przedstawienia szkolonym różnorodnych odmian, form i struktur komunikacyjnych. Dopiero poznanie tej typologii pozwala na pełną analizę w ramach przedsiębiorstwa i zdefiniowanie koniecznych zmian w odpowiednich kategoriach.

Szkolenie z zakresu komunikacji wewnętrznej w firmie może więc obejmować takie elementy jak metody diagnostyki stanu komunikacji, metodykę tworzenia zespołów zadaniowych skierowanych do projektowania pożądanego systemu komunikacyjnego, zapoznanie z narzędziami komunikacyjnymi (spotkania, newslettery, biuletyny firmowe, tablice ogłoszeń itp.) i kryteriami skutecznego ich używania oraz metodykę pomiaru efektywności zastosowanych rozwiązań. Zajęcia tego rodzaju można wzbogacić o elementy praktycznych aspektów języka perswazji i zachowań asertywnych. Tak poszerzone spojrzenie pozwala przyjąć głębszą perspektywę rozumienia zagadnień komunikacji wewnętrznej i sprzyja powodzeniu pracy przeszkolonych zespołów.

Czy w Waszej firmie komunikacja wewnętrza dobrze funkcjonuje? Czy jest Waszym zdaniem istotna? Podzielcie się opiniami.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułExecutive coaching – definicja, na czym polega?
Następny artykułSzkolenia z zakresu reklamy – jak wyglądają?

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here