Założenie konta czy FanPage jest jedynie początkiem. Pozostawienie strony samej sobie nie przyniesie nam fanów, a więc nie da reklamy. Musimy zaoferować odwiedzającym coś w zamian za klikniecie w upragnione „lubię to”. Możemy liczyć na to, że nasza marka jest tak wspaniałą, że sama przynależność do naszego FanPage jest dla internauty nagrodą. Tak jak możemy liczyć na to że spadnie nam manna z nieba. Oferować możemy aplikacje na komputer czy telefon do pobrania, darmowe interesujące internautę pliki PDF. Dopiero po kliknięciu w „lubię to” internauta będzie mógł otrzymać darmowa nagrodę. To jednak jedynie jedno z wielu narzędzi marketingu na tym portalu. Cały marketing na Facebooku sprowadza się do jednego dużej ilości fanów, czyli dostępu do potencjalnych klientów. Jak wszędzie tak i w internecie istnieją sposoby na wypromowanie swojej marki nie do końca uczciwymi sposobami. Kupowanie fanów, spaming, wiązanie swojej firmy z jak największą liczbą artykułów, nie zawsze i niekoniecznie zgodnych z profilem działalności. W taki sposób szybko jednak możemy doprowadzić do zjawiska przeciwnego niż sympatia. Nasi fani tak szybko jak ich zyskaliśmy, zaczną się od nas odwracać. I za pomocą marketingu, a raczej de marketingu szeptanego robić nam zła opinię.
Uwaga!
Działanie marketingu na Facebooku opiera się na zbudowaniu trwałej relacji z internautami. Ze społecznością. Samo stworzenie akcji marketingowej i pozostawienie jej samej sobie nie wystarczy. Musimy mieć zaplecze w postaci następnych projektów. Musimy umiejętnie podtrzymywać dialog. Tak jak w handlu z odbiorcą, nie możemy sobie pozwolić na jednorazowe wysłanie mu towaru. Potrzeba pielęgnować relacje, z myślą o kolejnych zamówieniach. Tak w marketingu w social media należy umiejętnie konstruować i dobierać narzędzia. Poświęcać swój czas. Jedynie stale podsycanie ciekawości i zainteresowania potencjalnych odbiorców przyniesie efekty marketingowe.
Przyciągać ich możemy w bardzo podobny sposób, jak w standardowych mediach. Reklama, ciekawymi artykułami, wpisami, konkursami, akcjami. Paleta narzędzi jest tak duża, jak dużą jest pomysłowość nasza, czy agencji reklamowej z jaka przyjdzie nam współpracować. Musimy jednak pamiętać o podstawowych zasadach tworzenia kampanii. Dobierać rodzaje stosowanych zabiegów do profilu firmy, do rodzaju produktu jaki oferuje, do charakterystyki konsumenta do jakiego ma trafiać, a także do środowiska. Warto obserwować konkurencje i jej poczynania na Facebooku, bynajmniej nie po to aby ją naśladować, ale po to aby być lepszymi od niej. Tak jak i w rzeczywistym świecie.
Uważacie, że promocja firmy poprzez Facebooka może być skuteczna? Wypowiadajcie się w komentarzach.