Jak już pisałam w niejednym artykule na temat marketingu, w dzisiejszych czasach nie wystarczy oprzeć reklamy na klasycznych narzędziach. Społeczny przesyt reklamą jest tak duży, że trudno jest przebić się przez kilogramy ulotek, setki spotów i tysiące billboardów do świadomości konsumenta. Koniecznością jest szukanie takich rozwiązań, które dotrą do odbiorcy. W budowaniu wizerunku firmy dobrze skonstruowana narracja będzie kluczem do sukcesu. Odpowiedni sposób narracji robi z posła prezydenta. Ogniskuje uwagę mediów i opinii publicznej. Dobra narracja daje popularność, a popularność daje sukces.
Uwaga!
Aby poprawnie wykorzystać marketing narracyjny dla budowy wizerunku firmy, należny prace nad kampanią powierzyć profesjonalista. Korzystają oni z usług ekspertów w rożnych dziedzin. Od konsultantów wizerunkowych i politycznych, przez psychologów, socjologów, ekspertów do spraw reklamy po opinie samych konsumentów. Firma może wykorzystać marketing narracyjny do budowania swojego wizerunku zarówno bazując na reklamie, jak i na innych narzędziach. Odpowiednie przeszkolenie pracowników pod katem technik narracyjnych, kadry zarządzającej w kontekście wystąpień publicznych, również przyniesie pozytywny skutek marketingowy. Budując markę warto zastanowić się nad zbiorem działań, które podejmiemy dobrać je i wdrożyć na jak najwyższym poziomie.
Przykładem firm, które świadomie operują technikami marketingu narracyjnego, zyskując tym samym przewagę konkurencyjna może być Nokia, Nike czy Levis Strauss. Ta forma reklamy skutecznie wzbudza zainteresowanie marką i jej produktami. Zwiększa wartość firmy. Na klientów, którzy uodpornieni są już na reklamę działa już tylko opowieść. Konkretna historia w która muszą zaangażować swoją uwagę. Krótka fabuła mająca początek rozwiniecie i zakończenie. Doskonałym przykładem wykorzystania marketingu narracyjnego jest w Polsce jest reklama firmy ubezpieczeniowej. W reklamie na wniosku o wypłatę odszkodowania widniał podpis różniący się od złożonego na polisie. Doradca firmy nie zlekceważył wniosku, lecz osobiście sprawdził przyczynę różnicy. Tkwiła ona w wieku osoby posiadającej polisę. Idealnie zbudowana narracja ukazała ludzkie oblicze korporacji ubezpieczeniowej, w sposób prosty czytelny, subtelny i przykuwający uwagę. Innym przykładem jest reklama środka czystości, w której znany aktor opowiada bajkę o królewnie która przywraca czystość w swojej łazience. Jestem pewna, że każdy oglądający telewizję czytelnik artykułu, ma teraz tę reklamę przed oczami.
Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?