Serwisy społecznościowe weszły przebojem na nasz rynek i zawładnęły milionami. Skoro użytkowników są miliony, to taki potencjał koniecznie trzeba wykorzystać w reklamie swojej firmy, marki czy produktu. Jest na to kilka sposobów – płatnych i bezpłatnych.

Facebook twierdzi, że ma ponad 500 milionów użytkowników. Faktem jest, że siłą tego serwisu jest nie to, że ma ich taką ilość, ale to, że wszystkich ich potrafi posegregować według wieku, płci, lokalizacji i – co chyba najciekawsze – zainteresowań. Ma to ogromne znaczenie dla reklamodawców. Wykupiona reklama nie błąka się na ślepo po użytkownikach, ale trafia do tych najbardziej zainteresowanych daną tematyką. Dla przykładu: mężczyznom nie wyświetli się reklama tamponów, a wegetarianom reklama wędlin. Oczywiście nie wszyscy użytkownicy tych serwisów wypełniają skrupulatnie, w całości formularze dotyczące zainteresowań. Można jednak tych, którzy ich nie wypełnili pominąć, aby wyeliminować całkowicie błędne trafienia reklamy. Brzmi ciekawie, prawda? Szczegółów można się dowiedzieć na stronie www.facebook.com/adsmarketing/

reklama na Facebooku

Facebook.pl

Ale Facebook potrafi jeszcze więcej i to tym razem już za darmo. Jest to precyzyjna maszyna stworzona dla celów reklamy pod pozorem wspólnej zabawy. Zrzesza ona w jednym miejscu miliony potencjalnych klientów, którymi są użytkownicy serwisu. Oni tylko czekają, by coś kliknąć, na przykład przycisk ”Lubię to!” na stronie ulubionej marki lodów i zostać jej fanem, albo by podzielić się czymś śmiesznym ze znajomymi, na przykład zabawną reklamą telewizyjną czy jakimś ciekawym artykułem lub rysunkiem.

Wejście w krąg Facebookowiczów wymaga tylko stworzenia w serwisie profilu firmy lub produktu. Można to zrobić na wiele sposobów; na przykład zakładamy stronę, którą można „polubić”, albo tworzymy profil osoby publicznej, która może zostać zaproszona do znajomych. Oczywiście tworząc profil osoby musimy faktycznie promować osobę, nie firmę, tak stanowi regulamin. Nie jest to jednak problemem, ponieważ często promuje się przecież firmy poprzez kreowanie ekspertów, projektantów mody czy specjalistów, którzy w swoim profilu nawiązują kontakt z fanami i rozwijają rozpoznawalność marki firmy, w której pracują.

facebook reklama

Facebook.pl

Z kolei tworzenie strony, która zbiera fanów ma zdecydowanie większą funkcjonalność i więcej możliwości. Mamy wtedy możliwość organizowania konkursów, dystrybuowania na stronach swoich fanów informacji o naszych usługach lub produktach, a także zapraszania na wydarzenia, promocje i spotkania. Istnieje także możliwość korzystania z bardzo rozbudowanego i przydatnego systemu statystyk.

Tworzenie profili i stron jest na Facebooku darmowe, natomiast promocja stworzonej strony wymaga już sporego zaangażowania i czasu. Firmy już dziś zatrudniają specjalistów do obsługi portali społecznościowych. Jest to faktycznie praca na cały etat, zwłaszcza, jeśli firma zdecyduje się na wykup linków kierujących na swoją facebookową stronę. Ktoś musi z fanami przecież rozmawiać, odpowiadać na komentarze, zamieszczać nowości i reagować na złośliwe komentarze intruzów, którzy zdarzają się wszędzie, również na Facebooku. Oznacza to, że reklama w serwisach społecznościowych rozgościła się w naszym przemyśle marketingowym na dobre i nie można się jej opierać.

Korzystaliście kiedyś z opcji reklamy na Facebooku? Czy taka forma promocji okazała się skuteczna?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak jeździć z przyczepą?
Następny artykułJak ćwiczyć na stepperze?

Inga K. Kowalewska – psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (studia psychologiczne o specjalności „Zarządzanie i marketing” oraz studia podyplomowe z zakresu psychologii śledczej). Od 1996 roku prowadzi firmę zajmującą się doradztwem w dziedzinie public relations w sytuacjach kryzysowych oraz organizującą szkolenia wewnętrzne. Klientami firmy są głównie spółki giełdowe.

Jest autorką badania psychologicznego „Poczucie własności jako motywacja do kłamstwa”. Artykuł pt.: „Analiza struktury akcjonariatu”, opisujący wyniki tego badania, opublikowany został w gazecie giełdy Parkiet.

Artykuły naszego specjalisty znajdziesz tutaj:

Analiza struktury akcjonariatu

Porozmawiajmy o tym przy lunchu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here