World Tendency dzieli się na White Tendency (białe) oraz Black Tendency (czarne). Jeśli będziemy pokonywać kolejnych przeciwników i bossów, to co jakiś czas w danej krainie będzie się zmieniała tendencja świata. Aby uzyskać białą należy pokonywać przeciwników nie dając się zabić. Im więcej razy zostaniemy z kolei zabici, tym bardziej tendencja świata stanie się czarna. Poniżej charakterystyka każdego rodzaju wraz z efektami jakie działają w tym czasie na postać:
White Tendency:
– przeciwnicy mają mniej energii (HP)
– pokonani przeciwnicy zostawiają po sobie mniej Kamieni, które później można ulepszać i zyskiwać dodatkowe zdolności (Upgrade Stones)
– pokonani przeciwnicy zostawiają po sobie więcej przedmiotów leczących
– atak naszej postaci jest silniejszy o 10%, jeśli mamy White Tendency, natomiast 20 %, jeśli mamy całkowicie biały (Pure White).
Black Tendency:
– przeciwnicy mają więcej HP, silniejsze ataki i obronę
– pokonani przeciwnicy zostawiają więcej Dusz (Souls)
– pokonani przeciwnicy częściej zostawiają unikatowe przedmioty
– w określonych miejscach pojawiają się Black Phantoms (których pokonanie jest niezbędne do zaliczenia gry na 100%)
– w określonych miejscach pojawiają się specjalni bossowie (Primeval Demons), którzy stanowią spore wyzwanie
– energia naszego bohatera zmniejsza się w porównaniu z energią z White Tendency.
Uwaga!
Aby w danej krainie zmienił się trwale World Tendency, musimy po wykonaniu określonych zadań wrócić do Nexusa (miejsca w którym możemy m.in zrobić zakupy i ulepszyć naszą postać).
Graliście kiedyś w Demon’s Souls? Jakie macie opinie na temat tej gry? Wypowiadajcie się w komentarzach.