Najlepiej dodawanie rozpocząć od Google, ze względu na to, że jest to najważniejsza wyszukiwarka, a inne mają marginalne znaczenie.

Indeksowanie w wyszukiwarce Google jest procesem automatycznym polegającym na tym, że po stronach poruszają się roboty programowe. Roboty te przechodzą od strony do strony przy użyciu odnośników.

Dlatego, aby strona była widoczna w wyszukiwarce konieczne jest podanie linka do niej w innej witrynie, takiej która została zindeksowana. Dobrze, aby ta witryna była popularna, ponieważ częściej będzie odwiedzana przez roboty.

Linki można umieszczać poprzez podanie odnośników do strony na różnych forach internetowych czy serwisach społecznościowych – na przykład w podpisie napisanego posta lub w profilu użytkownika.

Należy jednak zapoznać się z regulaminem takich serwisów i starać się nie wywoływać frustracji innych użytkowników nadmiernym spamowaniem, gdyż to może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Odnośnik do strony można również umieścić na innym, zaprzyjaźnionym serwisie jeśli taki posiadamy.

Drugą metodą jest zgłoszenie adresu URL bezpośrednio do wyszukiwarki Google. Jednak należy pamiętać, że zgłoszenie nie gwarantuje, że witryna pojawi się w indeksie. Takich zgłoszeń jest dużo i zanim formularz zostanie przetworzony minie trochę czasu. Aby zgłosić wyszukiwarkę, należy kliknąć w formularz: www.google.com/addurl/?continue=/addurl i wypełnić go danymi.

Korzystanie z serwisu Google Sitemaps jest kolejną metodą, która pozwala ma powiedzenie Google o stronie, sitemap czyli mapa strony to lista podstron w serwisie. Tworząc taką mapę za pośrednictwem Google Sitemaps ma się pewność, że wszystkie strony będą odkryte podczas procesu indeksowania. Stworzona mapa powinna znaleźć się na tym samym serwerze, co strona.

Czym się zajmujecie? Czego dotyczy Wasza strona?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCzopki glicerynowe – jak stosować
Następny artykułZapalenie dziąseł – leczenie

Anna Liszewska - ukończyła Politechnikę Wrocławską na kierunkach: Technologie Internetowe oraz Zarządzanie i Marketing. Jej praca magisterska dotyczyła użyteczności aplikacji internetowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w agencjach interaktywnych m.in. jako kierownik sekcji usability, specjalista ds. inżynierii przemysłowej, specjalista ds. projektów społecznościowych.

Nasz specjalista o sobie:

Na co dzień badam i projektuję serwisy internetowe oraz aplikacje webowe. Prowadzę również szkolenia w tym zakresie. Poza tematyką usability interesuję się przede wszystkim mediami społecznościowymi i ich wykorzystaniem w marketingu i reklamie. Wolny czas poświęcam na czytanie książek, turystykę górską oraz jeździectwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here