Na prędkość łącza ma wpływ wiele czynników: na przykład często pomiędzy 18:00 a 21:00 jest dosyć duży ruch obciążający połączenie. W przypadkach łącza radiowego na jakość wpływają warunki pogodowe, np. gęsta mgła czy śnieżyce.

Prędkość, z jaką ładuje się serwis internetowy, jest zależna od obciążenia danego serwera, na którym strona się znajduje. Jeżeli serwer jest obciążony, może zdarzyć się tak, że strona włączy się wolno, mimo że nasze łącze jest szybkie.

Aby sprawdzić prędkość połączenia, można skorzystać z wielu aplikacji. Polska strona www.continuum.com.pl/speedtest udostępnia orientacyjny pomiar prędkości przeglądania polskich stron internetowych. Prędkość łącza mierzy się przy użyciu najpopularniejszych polskich witryn.

Na trochę innej zasadzie działa aplikacja Speedtest. Aplikacja przesyła dane na nasz komputer i mierzony jest czas, w jakim dane zostaną przekazane. Następnie, dane zostają odesłane z powrotem, co jest również mierzone. Warto w czasie testu pozamykać wszystkie programy, które wykorzystują łącze, aby nie wpłynęły one na wynik testu.

Aplikacje pozwalające na pomiary łącza, zazwyczaj podają wynik w kilobajtach na sekundę (kbps). Jeżeli chcemy otrzymać go w formie przedstawianej przez dostawców internetowych, konieczne będzie podzielenie wyniku przez 1024 – wtedy odpowiedź będzie w megabitach na sekundę.

Jak działa Wasz Internet? Wystarcza Wam taka jego szybkość? Dajcie znać.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKruszonka ze śliwkami – przepis
Następny artykułPasztet z dzika – przepis

Anna Liszewska - ukończyła Politechnikę Wrocławską na kierunkach: Technologie Internetowe oraz Zarządzanie i Marketing. Jej praca magisterska dotyczyła użyteczności aplikacji internetowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w agencjach interaktywnych m.in. jako kierownik sekcji usability, specjalista ds. inżynierii przemysłowej, specjalista ds. projektów społecznościowych.

Nasz specjalista o sobie:

Na co dzień badam i projektuję serwisy internetowe oraz aplikacje webowe. Prowadzę również szkolenia w tym zakresie. Poza tematyką usability interesuję się przede wszystkim mediami społecznościowymi i ich wykorzystaniem w marketingu i reklamie. Wolny czas poświęcam na czytanie książek, turystykę górską oraz jeździectwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here