Wyszukując, można definiować logiczne zależności pomiędzy wpisywanymi słowami kluczowymi. Najczęściej używany jest cudzysłów. Jeżeli chcemy wyszukać dokładną frazę, z wyrazami ułożonymi w określonej kolejności, umieszczamy ją w cudzysłowach „”

google
Z kolei umieszczenie operatora AND pomiędzy szukanymi słowami wymusi obecność wszystkich słów w wynikach wyszukiwania.

Przydatna jest również eliminacja danego słowa. Jeżeli wyszukujemy na przykład modele pralek, ale nie interesują nas np. pralki firmy Siemens można wpisać modele „pralek–siemens”. Pralki tej marki nie pojawią się w wynikach wyszukiwania.

Ponadto, Google może służyć jako kalkulator. Na przykład wpisując w wyszukiwarce wyrażenie matematyczne pojawi się wynik.

google

W łatwy sposób można poznać aktualny kurs walut. Wystarczy wpisać nazwę waluty

google

Można również przeliczać w ten sposób miary i wagi:

google

Google może również służyć jako tłumacz. Można wpisać „translate i szukane słowo” -otrzymamy tłumaczenie po angielsku.

Jeżeli potrzebujemy plik o danym rozszerzeniu można wpisać w wyszukiwarce szukane słowo a następnie filetype: i następnie wyszukiwane rozszerzenie np. pdf. Czyli wyszukiwanie z frazą filetype:pdf wyszuka elementy o rozszerzeniu pdf.

google

Wyszukując w wyszukiwarce można wskazać zawartość danej strony. Jeżeli umieścimy określenie „site:” i podamy nazwę strony, a następnie zapytanie to przeszukana zostanie dokładnie ta strona.

Jeżeli z kolei, wpiszemy do wyszukiwarki related: i nazwa serwisu to wyszukiwarka wpisze listę serwisów o podobnej tematyce

Macie swoje sztuczki na szybsze i skuteczniejsze wyszukiwanie?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak importować kontakty GG?
Następny artykułJak zwiększyć ruch na stronie?

Anna Liszewska - ukończyła Politechnikę Wrocławską na kierunkach: Technologie Internetowe oraz Zarządzanie i Marketing. Jej praca magisterska dotyczyła użyteczności aplikacji internetowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w agencjach interaktywnych m.in. jako kierownik sekcji usability, specjalista ds. inżynierii przemysłowej, specjalista ds. projektów społecznościowych.

Nasz specjalista o sobie:

Na co dzień badam i projektuję serwisy internetowe oraz aplikacje webowe. Prowadzę również szkolenia w tym zakresie. Poza tematyką usability interesuję się przede wszystkim mediami społecznościowymi i ich wykorzystaniem w marketingu i reklamie. Wolny czas poświęcam na czytanie książek, turystykę górską oraz jeździectwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here