Mój Komputer i inne ikony systemowe pojawiają się automatycznie po zainstalowaniu nowego systemu. I – w przeciwieństwie do zwykłych ikon – nie można usunąć ich dwoma kliknięciami. Poniżej prezentujemy dwa sposoby na pozbycie się ich z pulpitu.
Metoda 1:
1. Na początek klikamy prawym przyciskiem myszy na pulpit.
2. Przechodzimy do zakładki Właściwości
3. Po górnej części po lewej stronie mamy zakładkę Pulpit, na którą przechodzimy
4. Następnie klikamy poniżej na ikonkę Dostosuj Pulpit
5. W następnym oknie przechodzimy do zakłądki Ikony Pulpitu, gdzie możemy odznaczyć takie ikony jak Mój Komputer, Moje Dokumenty, Miejsce Sieciowe czy Kosz
6. Po odznaczeniu interesujących nas ikon klikamy poniżej OK
Jeśli chcemy przywrócić ikonę Mój Komputer to powtarzamy powyższą operację i zaznaczamy ikonki.
Metoda 2:
1. Wchodzimy w menu Start
2. Następnie w zakładkę Uruchom i wpisujemy komendę gpedit.msc.
3. Po lewej stronie pojawi się spora ilość zakładek, klikamy w Szablony Administracyjne
4. Przechodzimy do nowej zakładki Pulpit i klikamy na Ukryj ikonę Mój Komputer z Pulpitu
5. W nowej zakładce zaznaczamy Włączono, a następnie dajemy Zastosuj
Uwaga!
Powyższy trik został opracowany na podstawie systemu operacyjnego Windows XP.
Czy bez problemu poradziliście sobie z usunięciem ikon? A może coś sprawiło Wam trudność? Wypowiedzcie się!