Zgodnie z podstawowymi zasadami marketingu, każdy produkt ma swój cykl życia. Podobnie jest z telefonem. Zanim jeszcze produkt ujrzy światło dzienne producenci sprzętu badają rynek, aby ocenić, czego klienci oczekują. Na podstawie tych informacji tworzony jest pierwszy testowy model. Gdy w magazynach producenta pojawiają się już pierwsze partie nowego modelu, często można już zgłaszać zapotrzebowanie na niego.

W początkowej fazie nowoczesne telefony są dość drogie. Producentowi muszą się bowiem zwrócić koszty badania i rozwoju nowego modelu, jak i sama jego produkcja. Z jednej więc strony mamy producenta, któremu zależy, aby zarobić jak najwięcej, z drugiej zaś klientów, którzy często są skłonni dać wiele za nowy sprzęt.

Gdy jednak pierwszy szał opadnie, zmniejszy się nieco popyt na asortyment, producent będzie mógł dostarczyć już więcej sprzętu niż rynek potrzebuje. Wówczas zaczyna się obniżka cen mająca na celu aktywizację kolejnych grup społecznych, dla których dany telefon stanie się atrakcyjny również cenowo. W pewnym momencie jednak konkurenci wprowadzają już nowsze rozwiązania. Producent musi zatem nadążyć za światowym trendem. Dotychczas, nowy model odchodzi powoli do lamusa. Wówczas można go kupić po o wiele niższej cenie. Tylko czy wtedy jeszcze go chcemy, gdy jest już stary względem zapowiadanych już nowszych modeli?

Kiedy najlepiej zatem kupić telefon? Tę decyzję każdy z nas sam musi podjąć. Jeśli lubisz nowinki techniczne i stać Cię na to, aby mieć zawsze najnowszy sprzęt, możesz korzystać z przedsprzedażowych zapisów. Jeśli nie, pozostaje poczekać, aż cena danego modelu spadnie. Często okazuje się, że w pierwszych zakupionych modelach niedopracowane są do końca oprogramowania. Co prawda użytkownicy otrzymują później możliwości aktualizacji sprzętu, jednak kupując później, mamy większą pewność stabilności działania naszego nowego nabytku.

Wielu z nas wybierze zakup telefonu w okresie jego wyprzedaży lub powolnego zanikania  na rynku. Wówczas telefon zakupimy po niższej cenie, a cieszyć się będziemy niegorszym sprzętem od tych, którzy zakupili go wcześniej.

Decyzję o zakupie warto jednak podjąć indywidualnie, według własnych preferencji.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo to jest smartfon?
Następny artykułZasady wydawania świadectwa pracy

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here