Najłatwiejsza sytuacja ma miejsce wtedy, kiedy u naszego operatora posiadamy numer prepaid, a więc w systemie na kartę. Wówczas zmiana danych rejestracyjnych powinna odbyć się bez dodatkowych opłat, a jeśli zmianę taką wykonamy w salonie operatora, a nie w autoryzowanym punkcie sprzedaży, powinna być dokona „od ręki”, bez konieczności odczekania kilku dni. Problemem może okazać się jednak fakt, że obie strony – osoba, której dane figurowały do tej pory u operatora oraz osoba, której dane mają być wprowadzone w miejsce poprzedniej, muszą być dostępne u operatora w tym samym momencie.
W przypadku zamiany danych klienta indywidualnego na dane firmowe, konieczne będzie okazanie stosownych dokumentów, potwierdzających istnienie firmy, m.in. numer REGON czy odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. Pamiętajmy, że z oferty dla klientów indywidualnych naszych operatorów mogą korzystać zarówno klienci prywatni, jak i firmowi, co oznacza, że nie musimy zmieniać posiadanej oferty, jeśli dotychczasowa nam odpowie lub jesteśmy w trakcie trwania aktualnej umowy terminowej.
W przypadku umów abonamentowych zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych sprawa nieco się komplikuje, a to za ze względu na konieczności dokonania cesji do już trwającej umowy. W wyniku cesji w niektórych przypadkach możemy utracić dodatkowe promocje otrzymane na przykład dla nowych klientów operatora czy za przedłużenie umowy terminowej.
Cesja umowy u wielu operatorów wiąże się często z naliczeniem przez operatora dodatkowych kosztów. Jednorazowa opłata za zmianę danych wynosi nawet 60 zł. Można jej jednak uniknąć, jeśli odczekamy do końca trwania umowy, przeniesiemy numer do oferty na kartę, a następnie dokonamy bezpłatnej zmiany danych rejestracyjnych. Po ich zmianie możemy pozostać w ofercie na kartę lub podpisać nową aktywację w ramach wybranej oferty abonamentowej.
Czy załatwialiście kiedyś taką sprawę? Z jakim skutkiem? Czy procedura była skomplikowana? Dajcie znać w komentarzu.