Najłatwiejsza sytuacja ma miejsce wtedy, kiedy u naszego operatora posiadamy numer prepaid, a więc w systemie na kartę. Wówczas zmiana danych rejestracyjnych powinna odbyć się bez dodatkowych opłat, a jeśli zmianę taką wykonamy w salonie operatora, a nie w autoryzowanym punkcie sprzedaży, powinna być dokona „od ręki”, bez konieczności odczekania kilku dni. Problemem może okazać się jednak fakt, że obie strony – osoba, której dane figurowały do tej pory u operatora oraz osoba, której dane mają być wprowadzone w miejsce poprzedniej, muszą być dostępne u operatora w tym samym momencie.

W przypadku zamiany danych klienta indywidualnego na dane firmowe, konieczne będzie okazanie stosownych dokumentów, potwierdzających istnienie firmy, m.in. numer REGON czy odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego. Pamiętajmy, że z oferty dla klientów indywidualnych naszych operatorów mogą korzystać zarówno klienci prywatni, jak i firmowi, co oznacza, że nie musimy zmieniać posiadanej oferty, jeśli dotychczasowa nam odpowie lub jesteśmy w trakcie trwania aktualnej umowy terminowej.

W przypadku umów abonamentowych zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych sprawa nieco się komplikuje, a to za ze względu na konieczności dokonania cesji do już trwającej umowy. W wyniku cesji w niektórych przypadkach możemy utracić dodatkowe promocje otrzymane na przykład dla nowych klientów operatora czy za przedłużenie umowy terminowej.

Cesja umowy u wielu operatorów wiąże się często z naliczeniem przez operatora dodatkowych kosztów. Jednorazowa opłata za zmianę danych wynosi nawet 60 zł. Można jej jednak uniknąć, jeśli odczekamy do końca trwania umowy, przeniesiemy numer do oferty na kartę, a następnie dokonamy bezpłatnej zmiany danych rejestracyjnych. Po ich zmianie możemy pozostać w ofercie na kartę lub podpisać nową aktywację w ramach wybranej oferty abonamentowej.

Czy załatwialiście kiedyś taką sprawę? Z jakim skutkiem? Czy procedura była skomplikowana? Dajcie znać w komentarzu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak odzyskać wpłacone środki, jeśli operator zakończy swoją działalność?
Następny artykułZasiłki rodzinne w Wielkiej Brytanii

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here