W celu konfiguracji telefonu musimy udać się na stronę Internetową naszego operatora oraz odnaleźć na niej automatyczną konfigurację. Aby ułatwić Wam znalezienia autokonfiguracji telefonu, poniżej podaję linki do bezpośredniej strony.
Autokonfiguracja w Plusie: http://www.plus.pl/indywidualna/Pomoc/KonfigurujTelefon/
Autokonfiguracja w T Mobile: http://www.t-mobile.pl/konfigurator/web/app/indywidualny/selectConfiguration.do
Autokonfiguracja w Orange: http://ustaw.orange.pl/
We wszystkich zaprezentowanych sieciach należy podać na stronie operatora numer telefonu, na który ma zostać wysłany SMS z danymi konfiguracyjnymi. Dodatkowo podajemy markę oraz model posiadanego telefonu. Po wybraniu, które z ustawień mają zostać wysłane, system wysyła do nas SMS-a konfiguracyjnego. Należy postępować zgodnie z instrukcjami z wiadomości.
Jeżeli posiadamy numer telefonu w sieci Play, ustawienia powinny nam zostać wysłane automatycznie po pierwszym włączeniu telefonu. Automatyczną konfigurację wysyła również T Mobile i Orange, lecz tylko na nowych kartach SIM.
Dodatkowo, u niektórych operatorów należy aktywować dostęp do GPRS i MMS. W sieci Play, T Mobile i Orange usługa powinna być aktywna od początku korzystania z telefonu. Jeżeli nie została aktywowana, zgłoś ten problem swojemu operatorowi. W ofertach Plusa: Simplus, 36i6, Sami Swoi oraz u wirtualnego operatora mBank mobile konieczne jest wprowadzenie na klawiaturze telefonu kodu *101*11*02# oraz zainicjowanie połączenia z wybranym kodem. Po poprawnym wprowadzeniu kodu powinniśmy otrzymać SMS-a potwierdzającego aktywację usługi GPRS/MMS.
Po skonfigurowaniu telefonu oraz ewentualnym aktywowaniu usługi przed skorzystaniem z niej, w niektórych modelach telefonu konieczne będzie ponowne jego uruchomienie.
Mieliście jakieś problemy z konfiguracją telefonu?