Rozwiązania te pochodzą w prostej linii od produktów produkowanych pod sporty zimowe bądź sporty wydolnościowe, są więc bardzo podobne do tych wykorzystywanych przez narciarzy lub biegaczy.
Bielizna motocyklowa ma różne zadania, w zależności od jej modelu/typu. Najbardziej pożądana będzie ta, która pozwala utrzymanie ciepłotę ciała na dłużej. Mowa tu oczywiście o bieliźnie termoaktywnej, posiadającej właściwości izolujące ciało kierowcy od chłodniejszych warunków atmosferycznych, dzięki czemu ciało utrzymuje swoją temperaturę znacznie łatwiej. W związku z tym, że od czasu do czasu temperatura potrafi jednak znacząco wzrosnąć, kolejna cecha bielizny, a mianowicie – odprowadzania wilgoci na zewnątrz, okazuje się zbawienna. Dzięki niej motocyklista, jeśli zgrzeje się w kombinezonie, nie tylko nie siedzi w mokrej odzieży, ale także uodparnia się na ewentualne zaziębienie się.
W znaczenie cieplejsze letnie dni, warto zmienić typ odzieży termoaktywnej na przystosowaną do jazdy w upalne dni. Wytrawni motocykliści mający za sobą długie jazdy w ciasnych kombinezonach skórzanych, wiedzą, co znaczy dłuższy postój w korku w czarnej skórze. W takich warunkach izolacja termalna nie jest potrzebna, większy nacisk powinno się kłaść na zdolność do odprowadzania wilgoci. Pot nie gromadzi się wtedy na bieliźnie, lecz zostaje oddawany na zewnątrz, co poprawia komfort jazdy i możliwość chłodzenia organizmu. Dodatkowym atutem, szczególnie w przypadku skórzanej odzieży, jest łatwiejsze zdejmowanie jej z siebie po upalnym dniu. Należy jednak przestrzec w tym miejscu, że bielizna ta posiada określone możliwości i jazda przez cały dzień w ekstremalnych temperaturach z pewnością „pokona” również i ją.
Dobór bielizny powinien zostać poprzedzony poznaniem rozmiarówki danego producenta. Wielu z nich proponuje rozmiary uniwersalne, które – owszem – są uniwersalne i mniej więcej pasują na każdego, ale po krótkim czasie okazuje się, że drobne niedociągnięcia zaczynają się zwiększać i, w efekcie, przeszkadzać w codziennym użytkowaniu. Bielizna termoaktywna jest elastyczna, powinna dopasować się do kształtu ciała, nie powinna go krępować ani pozostawiać luźnych miejsc. Jest to szczególnie istotne, jeśli kierowca łączy ją z dobrze dopasowanymi kombinezonami sportowymi.
Dla wygody kierowców producenci wypuścili na rynek zróżnicowane elementy bielizny. Na nogi do wyboru są krótkie spodenki, świetnie nadające się na upalne dni, jak i długie spodnie – na chłodniejsze dni. Podobnie wygląda sprawa ochrony torsu, tutaj dostępne są popularne t-shirty i longsleeve. Poszczególni producenci proponują również swoiste kombinezony jednoczęściowe, najmniej praktyczne, lecz również pożądane. Oprócz tego zakupić można również skarpety i kominiarki. Szczególnie praktyczne są właśnie kominiarki, które latem świetnie spisują się pod kaskiem, a w chłodne dni – dzięki połączeniu z ociepleniem szyi – są chyba najlepszym rozwiązaniem.
Ciekawostką są tkaniny z dodatkiem jonów srebra. Jony srebra utrudniają rozwój bakterii, przedłużając świeżość produktów między okresowymi praniami i poprawiając higienę motocyklisty. Wybierając właściwy dla siebie produkt, warto zwrócić uwagę, czy jest on z kategorii bezszwowych, które co prawda dominują na rynku, ale są jednocześnie niezwykle praktyczne – ucisk szwu podczas długiej jazdy może okazać się bardzo uciążliwy.
Czy używacie bielizny termoaktywnej do jazdy na motocyklu? Jakiej firmy produkty sprawdzają się najlepiej? Wyraźcie swoją opinię w komentarzu.