Kask ten, to przede wszystkim kast otwarty lub szczękowy. Tego typu rozwiązania ułatwiają zakładanie zarówno okularów podczas posiadania już na głowie kasku, jak i odwrotnie. Kask otwarty oczywiście rozwiązuje problem, z racji braku zabudowanej części szczękowej, niestety w codziennej eksploatacji potrafi sprawić kłopot w kwestii komfortu jazdy, szczególnie w chłodne dni lub podczas prędkości autostradowych. Kask szczękowy niweluje te problemy, dodatkowo jest praktyczny podczas jazdy w mieście, gdzie w razie potrzeby jednym ruchem ręki podnosimy szczękę i bez potrzeby zdejmowania kasku (a więc i okularów) możemy załatwić swoje sprawy.
Nie oznacza to oczywiście, że kask integralny całkowicie nie nadaje się do jazdy z okularami, sprawia zdecydowanie najwięcej kłopotu, chociaż po nabraniu wprawy trwa to kilka sekund więcej. Istotne jest, żeby kask posiadał przystosowanie do okularów, czyli możliwość regulowania poduszek uciskających głowę po boku lub specjalnie wybrany obszar nad uszami, ułatwiający założenie okularów.
Na co zwrócić uwagę podczas zakupu nowych okularów pod kątem jazdy? Przede wszystkim na grubość zauszników. Wybrać należy możliwie najcieńsze, które w razie ucisku kasku nie będą powodowały bólu, najlepszym rozwiązaniem są zauszniki metalowe, w postaci drutów, są sztywne, cienkie i śliskie, więc łatwo je wsunąć. W większości wypadków okulary zakłada się po założeniu kasku, dlatego powyższe właściwości są kluczem do sukcesu. Istotną cechą jest również długość zauszników: czym dłuższe, tym większy kłopot dla kierowcy. Zwykle kask tuż za uszami nie pozostawia zbyt wiele wolnego miejsca, dlatego wystające zauszniki będą wypychały okulary do przodu, lub zwiększały nacisk na skroń.
Szybka kasku niestety nie daje zbyt wiele pola do manewru, tak jak w przypadku kierowców bez wady wzroku, powinna spełniać kilka podstawowych norm: nie rysować się, nie parować i najlepiej jeśli jest wspomagana przez blendę. W przypadku blendy wewnętrznej, problemem może okazać się jej obszar wysuwania, może ona kolidować z okularami, lecz ryzyko nie jest tak duże. Niestety okulary z pewnością będą wykazywały tendencję do parowania, dlatego istotne jest, żeby szybka nie powielała efektu mgły. Okulary fotochromatyczne będą dobrym rozwiązaniem dla kasków otwartych i szczękowych, ich skuteczność znacznie maleje, jeśli zastosuje się je z kaskiem integralnym, gdzie będąc ukryte w jego wnętrzu, za szybką, nie reagują tak sprawnie na światło jak wystawione na bezpośrednie jego działanie.
Jakie okulary wybraliście na motocykl? Jakie są Wasze sposoby na to, żeby czuć się w nich komfortowo w czasie jazdy? Podzielcie się doświadczeniami.
Ble, ble, ble! To ma być porada??? Typy kasków, przykładowe modele czy firmy mające w swojej ofercie kaski z udogodnieniami dla okularników.
Szanowny Autorze tych wypocin, każdy Okularnik już dawno wie to, o czym Ty tu piszesz.
A tak stworzyłeś powielony bełkot, kradnący czas, Kogoś poszukującego użytecznych wieści. Ba dam Tsss
Tragedia.