W momencie, gdy mamy już gotowy cały layout, należy go pociąć. By zrobić to poprawnie, szybko i by osoba, która będzie to kodowała na serwerze nie miała z nim problemów (a może i nas polubiła)– ważne jest nazewnictwo oraz oczywiście dokładność. Należy dbać o szczegóły – jak zawsze oraz myśleć o współpracowniku lub o sobie – jeśli to my będziemy kodować całość.

Sposobów na pocięcie takiej grafiki jest kilka. Opiszę najprostszy. Możemy użyć narzędzia „Slice tool“- narzędzie cięcia na plasterki w polskiej wersji językowej.

Layout 1

Zaznaczamy obszar, jaki potrzebujemy, np. sam panel dolny. Po dwukrotnym kliknięciu na obszarze zaznaczonym pojawi nam się okno, w którym możemy opisać element. Kopiujemy (CTRL+C), otwieramy nowy dokument (CTRL+N) i wklejamy panel (CTRL+V).

layout

Plik zapisujemy w folderze, w którym mamy wszystkie pozostałe pliki dotyczące strony, w folderze IMAGES. Nazwy wybieramy proste, jasne, bez dodatkowych znaków specjalnych. Ułatwiamy w ten sposób nawigację po folderze.

Drugim sposobem jest:

Pocięcie <Slice Tool> oraz zapisanie jako <Save as><Save for Web & Devices>:

cięcie layoutu

Po kliknięciu na powyższą opcję pojawia nam się nowe okno, w którym wybieramy poszczególne opcje: format: GIF<JPG<(…), kolory, jakość, rozdzielczość, jakość. Zapisujemy w najmniejszej rozdzielczości jaka jest możliwa, jednak z uwzględnieniem faktu, by grafika wyglądała profesjonalnie i nie było efektu pikselizacji. Małą rozdzielczość ustawiamy, by użytkownicy z wolniejszym łączem nie mieli problemu z ładowaniem grafiki.

cięcie layoutu

Klikamy opcję <SAVE>, wybieramy <images only>. Mamy wycięty fragment strony i zapisany w odpowiednim formacie.

Jakiego programu używacie do cięcia layout`u? Dajcie znać w komentarzu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułFundusze inwestycyjne czy samodzielne inwestycje giełdowe?
Następny artykułJak zmniejszyć podatek giełdowy dzięki stratom z lat poprzednich?

Anna Klesse – grafik, fotograf, dziennikarz. Zajmuje się głównie mediami cyfrowymi. Skończyła reklamę wizualną we Wrocławiu oraz Design Mediów w Hagenbergu. Specjalizuje się głównie w pakiecie Adobe, Corel, programach 3D, a także fotografii portret/fashion. Obecnie koordynator wizualny w jednej z londyńskich firm.

 

Nasz specjalista pisze o sobie:

Robię to, co kocham – uwieczniam – najlepiej jak potrafię – świat, który nas otacza oraz tworzę nowy świat za pomocą grafiki, sama nadając mu realności. Bardzo cenię fotografię czarno-białą i analogową, jednocześnie nie przeszkadza mi to zajmować się technologiami cyfrowymi. Mówi się, że nasza dusza jest analogowa, a ciało pnie się w stronę techniki. Lubię dbać o duszę. Magią jest postrzeganie ludzi i świata w swój własny sposób i ukazywanie tych spostrzeżeń we wszelakich obrazach.

Zajmuję się zarówno grafiką tworzoną od podstaw, fotomontażami, jak i całością reklamy produktu – począwszy od wizytówek, poprzez broszury kończąc na stronach internetowych i całych kampaniach wizualnych. Wykonuję sesje fotograficzne na zlecenia indywidualne, jak i korporacyjne (mam na koncie 3 wystawy – dwie zbiorowe, jedną własną - 100% kobiecości).

A ponieważ wizualizacja jest teraz wszędzie – bez obrazu nie ma przekazu – zapraszam wszystkich zainteresowanych pomocą lub współpracą do kontaktu. Każda propozycja jest do rozpatrzenia, a problem do rozwiązania!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here