Ustawiamy kolor nowego dokumentu na ciemny brąz.
Wybieramy zakładkę – Filtr (Filter) > Rendering (Render) > Chmury (Clouds).
Następnie Filtr (Filter) > Zniekształcenie (Distort) > Współrzędne biegunowe (Polar_Coordinates) i zaznaczamy opcje Biegunowe na Kartezjańskie (Polar To Rectangular).
Wchodzimy Filtr (Filter) > Szum (Noise) > Dodaj szum (Add Noise) i ustawiamy jak na ilustracji poniżej:
Wybieramy raz jeszcze: Filtr (Filter) > Rozmycie (Blur) > Poruszenie (Motion_Blur) i ustawiamy: Kąt (Angle): 90o, Distance 45 pix.
Tworzymy nową warstwę i za pomocą narzędzia Brush_Tool rysujemy kreski kolorem delikatnie różniącym się tonalnie. Grubość pędzla powinna być od 3 do 10 pix, w zależności jakiej rozdzielczości mamy dokument. Możemy dobrać kompozycyjnie według struktury drewna, cienkie linie, grube, otoczone najgrubszymi.
Wchodzimy do: Filtr (Filter) > Zniekształcenie (Distort) > Wave i ustawiamy jak na ilustracji poniżej:
Ostatni filtr nie jest konieczny. Osobiście używam jeszcze dodatkowej warstwy, spodniej – która jest samym tłem. Później nakładam filtr z szumem w pionie (70% krycia) oraz warstwy z efektem chmur – 30-50% krycia – kwestią jest kolor drewna, by opływowe kształty nie były nienaturalne, warto też je trochę rozmiękczyć – Filtry – Rozmycie – Rozmycie gaussowskie. Efekt powinien być zadowalający.
Czy często korzystacie z Photoshopa? A może używacie innego programu do edycji zdjęć? Dajcie znać w komentarzu.