Prawdopodobnie każdy z nas zna przyciski CTRL+C, które kopiują zaznaczony obszar oraz CTRL+V, które wklejają to, co zostało skopiowane. W Excelu oczywiście można z tych skrótów klawiszowych korzystać.
CTRL+Z
Przycisk cofa ostatnią operację.
CTRL+Y
Przycisk ponownie wykonuje ostatnią operację.
F11+SHIFT
Wstawienie nowego arkusza w otworzonym dokumencie
F1+ALT
Wstawienie wykresu do dokumentu. Warto przed kliknięciem skrótu zaznaczyć dane, które chcemy dodać do tego wykresu.
F2 + ALT
Przycisk wywołujący funkcję „Zapisz jako”.
F12+CTRL + SHIFT
Drukowanie dokumentu. Po użyciu klawiszy pojawi się okno „Drukuj”.
CTRL+D
Wypełnia komórki wartościami. Należy wpisać wybraną wartość do komórki i następnie zaznaczyć całą lub część kolumny, gdzie pierwszą oznaczoną komórką będzie ta w której podano wartość, obszar wypełniania powinien być oznaczony pod tą komórką.
Po wciśnięciu CTRL+D w całym obszarze pojawią się identyczne wartości.
CTRL+R
Wypełnia komórki wartościami. Należy wpisać do komórki wybraną wartość, a następnie zaznaczyć obszar wiersza, którymi chcemy zapełnić komórki.
CTRL+B
Dodaje pogrubienie jeżeli tekst w danej komórce go nie posiada lub usuwa pogrubienie jeżeli pogrubienie jest zastosowane.
CTRL+0
Powoduje ukrycie całej zaznaczonej kolumny
CTRL+9
Powoduje krycie całego zaznaczonego wiersza
CTRL+A
Zaznacza cały arkusz.
CTRL + ;
Powoduje wpisanie do komórki dzisiejszej daty.
CTRL+SHIFT + ;
Powoduje wstawienie do komórki aktualnej godziny.
Znacie powyższe skróty? Stosujecie któreś z wymienionych podczas obsługi Excela?