1) Zaznaczanie zgodnie z figurami geometrycznymi:

Oczywiście sami ustalamy wartość zaznaczenia, punkty dodania. Dodatkowo posiadamy opcję łączenia zaznaczeń lub ich odejmowania.

techniki zaznaczania

techniki zaznaczania Photoshop

2) Drugą opcją są lassa.

opcje zaznaczania

Znajdują się bezpośrednio pod zaznaczaniem figurowym. Pierwsze jest lasso „zwykłe” nazwijmy je. Zaznaczamy, poruszając się myszką po obiekcie, który chcemy zaznaczyć. Punkty pojawiają się same, za kursorem. By zakończyć zaznaczanie, należy kliknąć w tym samym punkcie, w którym zaczęliśmy. Drugie lasso to lasso wielokątne. Punkt pojawi się dopiero, gdy w danym miejscu klikniemy. Idealne do zaznaczanie nieokreślonych wielokątnych kształtów, butów czy obiektów. Trzecie i ostatnie to lasso magnetyczne. Samo wykrywa różnice kolorystyczne między pikselami, dzięki czemu działa podobnie do pierwszego, jednak zaznacza dany obszar o podobnych wartościach pikselowych. Użyteczne, gdy zależy nam np. na zaznaczeniu swetra, jednej chmury czy obrysie przedmiotu.

Photoshop zaznaczanie

3) Trzecią możliwością jest wybór różdżki lub narzędzia szybkiej selekcji. Różdżka funkcjonuje na opcji tolerancji danej wartości tonalnej. A znaczy to tyle, że wybierając tolerancję o wartości 1 – różdżka zaznaczy nam te same piksele – tą sama wartość tonalną. Wybierając wartość 100 – zaznaczy wszystkie. Także zakres tolerancji mamy bardzo szeroki.

Szybkie zaznaczanie – sami wybieramy obszar zaznaczenia –najbardziej elastyczne narzędzie według mnie. Z drugiej strony najmniej precyzyjne, najczęściej trzeba sobie pomóc później lassem, różdżką.

opcje zaznaczania

4) Ostatnią możliwością zaznaczenia jest wybór z górnego panelu opcji – Select – Zaznacz – Color Range – Zaznaczenie koloru.

zaznaczanie w Photoshopie

Zamiast kursora pojawi nam się pipetka, którą możemy pobrać dowolny kolor z całego obrazu. Wybieramy ten, który chcemy zaznaczyć. Ustawiamy opcję tolerancji w całym obrazie. Dodatkowo możemy ustawić podgląd, inwersję, zaznaczenie dodatnie lub ujemne. W przypadku tego narzędzia, inaczej niż w poprzednich – mamy kontrolę nad całym obrazem. Cała fotografia jest poddawana temu samemu procesowi.

Czy często korzystacie z Photoshopa? A może używacie innych programów? Dlaczego? Dajcie znać w komentarzu.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak wybrać najlepsze AC?
Następny artykułJak zrobić film animowany?

Anna Klesse – grafik, fotograf, dziennikarz. Zajmuje się głównie mediami cyfrowymi. Skończyła reklamę wizualną we Wrocławiu oraz Design Mediów w Hagenbergu. Specjalizuje się głównie w pakiecie Adobe, Corel, programach 3D, a także fotografii portret/fashion. Obecnie koordynator wizualny w jednej z londyńskich firm.

 

Nasz specjalista pisze o sobie:

Robię to, co kocham – uwieczniam – najlepiej jak potrafię – świat, który nas otacza oraz tworzę nowy świat za pomocą grafiki, sama nadając mu realności. Bardzo cenię fotografię czarno-białą i analogową, jednocześnie nie przeszkadza mi to zajmować się technologiami cyfrowymi. Mówi się, że nasza dusza jest analogowa, a ciało pnie się w stronę techniki. Lubię dbać o duszę. Magią jest postrzeganie ludzi i świata w swój własny sposób i ukazywanie tych spostrzeżeń we wszelakich obrazach.

Zajmuję się zarówno grafiką tworzoną od podstaw, fotomontażami, jak i całością reklamy produktu – począwszy od wizytówek, poprzez broszury kończąc na stronach internetowych i całych kampaniach wizualnych. Wykonuję sesje fotograficzne na zlecenia indywidualne, jak i korporacyjne (mam na koncie 3 wystawy – dwie zbiorowe, jedną własną - 100% kobiecości).

A ponieważ wizualizacja jest teraz wszędzie – bez obrazu nie ma przekazu – zapraszam wszystkich zainteresowanych pomocą lub współpracą do kontaktu. Każda propozycja jest do rozpatrzenia, a problem do rozwiązania!

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here