TV Reklama ATL - informacje

Reklama ATL – informacje

-

Definicja reklamy ATL nie jest ani trudna ani ciężko przyswajalna. Mimo to sama definicja pojęcia, to nie wszystko aby wiedzieć wszystko o reklamie ATL. Zagłębienie się w procesy, narzędzia, techniki i chwyty reklamowe, wymagałoby stworzenia składającego się z kilku tysięcy stron kompendium wiedzy o reklamie, de-facto od samego jej początku. Ponieważ początek reklamy, to właśnie ATL.

Podstawowy rodzaj reklamy o jakim uczą każdego przyszłego marketingowca. Nadal ponad 60% światowego budżetu na reklamę, przeznacza się na kampanie ATL, dlatego że pomimo dużego znużenia konsumenta reklamą, i tak ATL odnosi najlepsze rezultaty. Z cała pewnością ewoluuje, przybierając coraz to nowsze formy. Jak na przykład poza zwykłą reklama telewizyjna, pojawia się product placement, czyli reklamowanie marki w produkcjach filmowych czy serialowych. Działania ATL dobierane są w bardzo rożnych konfiguracjach w zależności od potrzeb klienta, czyli zlecającej reklamę firmy. Zadaniem specjalistów jest takie przygotowanie kampanii reklamowych, które przez ocenę możliwości rynkowych, analizę odbiorców, przygotowanie strategii i planu za pomocą krótkiego spotu zwiększy naszą sprzedaż.

Uwaga!

At the line, czyli w nie do końca precyzyjnym pojecie nieślimaczeniu- powyżej linii. Są to działania marketingowe znane od ponad stu lat, może i nawet dłużej. Tradycyjne a pomimo że tak znane, nadal najpopularniejsze. Przeciwieństwo BLT czyli reklamy niekonwencjonalnej. Nie trzymając dłużej czytelnika- laika w niepewności, powiedzmy wprost. Jest to każda reklama radiowa, telewizyjna i prasowa. Wszystko to co związane jest z mediami, choć nie tylko. Należą do niej także plakaty, reklamy zewnętrzne wewnętrzne ulotki a teraz także internet.

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że patrząc na telewizyjny spot, czy ruchomy billboard mamy do czynienia z ATL. Co więcej nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jakie techniki zostały użyte w reklamie, abyśmy patrzyli na nią jak najdłużej, najlepiej do końca, najlepiej z przekonaniem ze kupimy dany produkt. Techniki tworzenia reklam, ich historia i ewolucja są tematem bardzo obszernym i ciekawym. Zachęcam do zapoznawania się z nim nie tylko każdego przedsiębiorcę, który planuje wydać pieniądze na kampanie reklamową, ale i każdego konsumenta. Im więcej będzie on wiedział o technikach manipulacji w reklamie, tym bardziej będzie świadomy jego wybór konsumencki.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

Karolina Wyszogrodzka

Karolina Wyszogrodzka - studentka Administracji Publicznej. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy bankiera. Zarówno jako doradca kredytowy, ubezpieczeniowy, jak i inwestycyjny. Współpracuje z serwisami dziennikarstwa obywatelskiego, od dziesięciu lat prowadzi blogi tematyczne związane z finansami oraz te poświęcone polityce i publicystyce.

Nasz specjalista o sobie:

W „wielki i  skomplikowany” świat bankowości trafiłam kilka lat temu przez zupełny przypadek. Moja droga zawodowa od tamtej pory wiedzie przez niemalże wszystkie sektory i rodzaje produktów finansowych. Zebrane dotychczas doświadczenie zawodowe, wiedza - zarówno proceduralna, jak i produktowa - to jednak nie wszystko. Staram się w swoich artykułach odkrywać „ludzkie oblicze” świata finansów. Moim celem jest wyjaśnienie w przystępny sposób mechanizmów, naświetlenie problemów, ukazywanie „kruczków” i „haczyków”.

Naiwny idealizm takiego postępowania ma na celu zwiększenie empatii po obu stronach biurka w placówce finansowej. Ale także na przestrzeżeniu klienta  - przed nie zawsze uczciwymi zasadami gry - i bankiera - przed stosowaniem takich zasad.

Bankowość może być zabawna, mam nadzieję że - przy zachowaniu profesjonalizmu i kompetencji - nie braknie mi nigdy „języka” na ukazanie jej także z tej strony.

Stale dokształcam się w dziedzinie finansów, która - jak wiadomo - zmienia się z dnia na dzień. Pomagają mi w tym zarówno obserwacje rynku, jak i rozmowy ze specjalistami będącymi w gronie moich znajomych.

Finanse nie są jedynym ośrodkiem moich zainteresowań. Jako zodiakalny bliźniak nie potrafię znaleźć dla siebie jednego miejsca na dłużej. Próbuję swoich sił w rysunku i fotografii. Książki traktuję jak narkoman, kończąc jedną odczuwam głód następnej. Otaczająca mnie rzeczywistość - polityczna, społeczna i każda inna - niezmiennie  napawa mnie dziecięcym zdziwieniem. Wyrażam je od ponad dziesięciu lat w swoim blogu, w  formie nie zawsze eleganckich paszkwili i felietonów. Z racji lokalnego patriotyzmu umiłowałam sobie sztukę. Jako wieloletniej tancerce w zespole muzyki dawnej przyswajanie jej  - zwłaszcza w formie teatru  - sprawia mi niewyrażalną w słowach przyjemność. A stresy odreagowuję w swoim królestwie, czyli kuchni dzięki karmienie bliskich i siebie.

Mam wielki apetyt na życie. Nieustannie pracuję nad swoimi kompetencjami i językiem. Trudno mi jednak poskromić w sobie narcyzm, samochwalstwo i naturę prześmiewcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Owsianka – przepisy

Owsianka kojarzy się wielu ze śniadaniową mleczną, gęstą zupą mleczną ugotowaną z owsianymi płatkami. Jednak przy odrobinie wyobraźni zwykła owsianka, nie urzekająca swym monotonnym smakiem, może przeobrazić się w smaczny pierwszy posiłek dnia.

Czym kierować się wybierając klinikę stomatologiczną?

Regularne wizyty u dentysty to podstawa zdrowego i pięknego...

Zobacz też

Jaki program do odtwarzania filmów wybrać?

Często stajemy przed wyborem dotyczącym tego, jaki program zainstalować do odtwarzania filmów. Nie jest to wybór prosty, ponieważ dostępnych jest wiele programów i czasami trudno zdecydować, który będzie dla nas najbardziej odpowiedni.

Miłe chwile i niepowtarzalne smaki w słoiku

Zdrowie i uroda to obok pieniędzy jedne z najczęściej pożądanych rzeczy na świecie. Już dziś wiadomo, że sekretem zdrowia...

Grill jako świetna forma wspólnego spędzania czasu

Kiedy temperatury powietrza zaczynają się znacznie zwiększać po zimowym okresie, Polacy uwielbiają grillować. Posiłki grillowe co prawda nie należą...

Może Cię zainteresuje: