Liczba i zakres formalności, jakie należy spełnić, chcąc wykupić ubezpieczenie mieszkania, zależy od firmy, z którą będzie zawarta umowa. Najczęściej trzeba zgłosić się do towarzystwa i wypełnić odpowiedni wniosek i wypełnić odpowiedni formularz. Większość instytucji finansowych korzysta z Internetu. W praktyce oznacza to, że osoba zainteresowana wykupieniem polisy wysyła wiadomość do potencjalnego ubezpieczyciela. To on kontaktuje się z przyszłym klientem. Standardem są oględziny mieszkania, których dokonuje przysłany przez firmę rzeczoznawca.

Na tym etapie można negocjować warunki przyszłej umowy. I jak zawsze uważać na tzw. wyłączenia czy limity odpowiedzialności. Te ostatnie dotyczą z góry określonych i nazwanych składników ubezpieczanego majątku. Zawsze są one niższe niż rzeczywista wartość danego przedmiotu.

Zawierając umowę należy posiadać odpowiednią dokumentację, dotyczącą mieszkania czy posiadanego w nim majątku. Są to rachunki, faktury i zaświadczenia. W trakcie jej trwania warto też informować ubezpieczyciela o zakupie kosztownych przedmiotów. Duże znaczenie ma także zadbanie o odpowiedni stan techniczny mieszkania. Można wtedy uniknąć posądzenia o niewłaściwie użytkowanie lokalu w przypadku powstania szkody.

Mieliście jakieś problemy z dopełnieniem formalności przy ubezpieczeniu mieszkania? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here