Jest to dodatkowe ubezpieczenie, będące dodatkiem do podstawowej polisy, chroniącej przed takimi zdarzeniami losowymi jak: pożar, kradzież z włamaniem, ulewne deszcze itp. Jest ono nazywane ubezpieczeniem od przerw w działalności lub ubezpieczeniem od utraty zysku. W praktyce oznacza to, że polisa ta chroni zysk finansowy, gdy przedsiębiorca nie może prowadzić firmy, np. czekając na wypłatę odszkodowania za utracony sprzęt komputerowy.

W przypadku wykupienia takiej polisy ubezpieczeniu podlega przede wszystkim planowany zysk, który mogłaby osiągnąć, gdyby nie zaistniała sytuacja, uniemożliwiająca prowadzenie działalności. Ubezpieczyć można także planowane koszty stałe. Polisa najczęściej jest zawierana na 12 miesięcy. Suma ubezpieczenia wyliczana jest na podstawie dokumentów finansowych za ostatni zamknięty rok obrachunkowy oraz planowanych w przyszłości przedsięwzięć. Znaczenie ma także rodzaj prowadzonej działalności.

Odpowiedzialność odszkodowawcza zaczyna się w chwili zaistnienia wydarzenia, które zakłóca lub uniemożliwia prowadzenie firmy, a więc osiąganie z tego tytułu zysku finansowego. W czasie trwania polisy ubezpieczyciel wypłaca przedsiębiorcy zyski, które mógłby osiągnąć. Pokrywa też ponoszone przez niego koszty prowadzenia działalności gospodarczej.

Czy ubezpieczyliście swoją działalność od przerwy w funkcjonowaniu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here