Wybierając ubezpieczenie samochodowe, należy kierować się wieloma kryteriami jednocześnie. Należy uważnie czytać Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU) i wziąć pod uwagę między innymi:

zakres ochrony ubezpieczeniowej i wyłączenia odpowiedzialności firmy ubezpieczeniowej;
– szkodę minimalną/franszyzę integralną;
sposób rozliczenia kosztów naprawy;
cenę ubezpieczenia;
sumę ubezpieczenia;
– udział własny;
obowiązki ubezpieczonego;
– zabezpieczenia pojazdu.

Duże znaczenie przy wyborze ubezpieczenia samochodowego ma fakt, czy ubezpieczany pojazd jest nowy, czy używany. Wiele firm posiada bardzo korzystne oferty dla nowo zakupionych samochodów. Ubezpieczenie pakietowe – czyli AC, OC, NNW – można nabyć wtedy dużo taniej.

Na cenę polisy ubezpieczeniowej wpływ ma również miejsce zamieszkania. Warto wiedzieć, że za to samo ubezpieczenie w różnych miejscowościach można zapłacić różną cenę. Będąc zameldowanym w mniejszej miejscowości, a korzystając z samochodu w większym mieście, zaoszczędzić można znaczną kwotę. Z takiego przywileju korzystają często firmy nabywające samochody do tzw. floty. Zniżki uzyskane z tytułu ubezpieczenia samochodów w tańszym regionie przewyższają zazwyczaj koszty transportu, jakie trzeba ponieść.

Czasami niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe preferują określone marki samochodów czy grupy zawodowe osób ubezpieczanych, oferując im niższe składki. Dlatego warto dowiedzieć się o szczegóły takich ofert w poszczególnych firmach ubezpieczeniowych. Przy wyborze firmy ubezpieczeniowej należy również kierować się podejściem tych firm do ceny ubezpieczenia ze względu na wiek samochodu oraz wiek zainteresowanej osoby. Warto także dowiedzieć się, jakie bonusy oferowane są w ramach lojalności wobec konkretnego towarzystwa ubezpieczeniowego.

Miejscem, w którym klienci najczęściej ubezpieczają swoje samochody, jest konkretna placówka towarzystwa ubezpieczeniowego. Warto zaznaczyć również, że dealerzy samochodowi często umieszczają w swoim salonie punkt, w którym można ubezpieczyć nowo kupowany samochód. Rozwiązanie takie przynosi korzyści obu stronom. Klient może jednocześnie dokonać zakupu auta i ubezpieczyć je. Natomiast salon samochodowy uzyskuje dodatkowe profity ze współpracy z danym ubezpieczycielem. Minusem takiego rozwiązania jest jednak często ograniczona oferta ubezpieczenia.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułEmerytura dla nauczycieli – informacje
Następny artykułMinicasco – co to jest?

Dariusz Wilk - ukończył finanse i rachunkowość w Uniwersytecie Ekonomicznym  w Poznaniu. Jest również absolwentem studiów podyplomowych z zarządzania funduszami i projektami Unii Europejskiej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Do tej pory zdobyłem doświadczenie zawodowe, pracując w firmie ubezpieczeniowej oraz w firmie audytorskiej.

Oprócz tematyki ekonomicznej, zwłaszcza finansowej, moją pasją jest sport. W wolnych chwilach gram w siatkówkę oraz biegam. Ostatnio zainteresowałem się biegami długodystansowymi. Ukończyłem półmaraton i maraton w Poznaniu. W miarę możliwości staram się prowadzić aktywny tryb życia.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here