Edukacja Jakie narzędzia do tworzenia kursów?

Jakie narzędzia do tworzenia kursów?

-

Za przykład może posłużyć Prezi.com służący do tworzenia multimedialnych prezentacji. Jego trzydziestodniowa wersja jest dostępna za darmo, po wykorzystaniu tego czasu trzeba nabyć licencję. Program ten stanowi ciekawą alternatywę dla standardowych slajdów, warto więc zapoznać się z jego możliwościami. Kolejnym w pełni darmowym i rewelacyjnym narzędziem jest Google Docs, do którego trafimy wprost z naszego konta Gmail. Możemy tu tworzyć i współdzielić dokumenty różnego rodzaju, zarówno klasyczne tekstowe, jak i arkusze kalkulacyjne czy prezentacje. Jeśli potrzebujemy popracować z grafiką, bezpłatną alternatywą dla programów typu Adobe Photoshop jest GIMP. W swojej najnowszej wersji szalenie przydatna dla początkujących w webcastach i innych formach nauczania z użyciem przechwyconego obrazu jest Camtasia Studio.

Rozbudowana została moduł umożliwiający nakładanie obrazu na obraz, czyli na przykład na nałożeniu obrazu z kamerki internetowej na przygotowany wcześniej materiał filmowy. Bardziej zaawansowanym i kompleksowym narzędziem do tworzenia kursów e-learningowych jest Microsoft Learning Content Development System zapewniający solidną dawkę możliwych rozwiązań interaktywnych.

Uwaga!

Generalnie im bardziej profesjonalne realizacje stawiamy sobie za cel, tym z bardziej opłaca się inwestować w rozwiązania – kombajny, programy odpłatnie oferowane przez firmy. Na użytek niekomercyjny, sporadyczny czy dla zapoznania się z metodologią i możliwościami, jakie oferują narzędzia e-leraningowe, wystarczy gruntowny przegląd propozycji dostępnych w internecie za darmo.

Korzystaliście z któregoś z tych narzędzi? A może polecilibyście inne? Podzielcie się opiniami.

Katarzyna Aleksandrzak

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Marketing szeptany – co to jest?

Whisper marketing jest chyba najlepiej przez laika rozpoznawana nazwa marketingu. Są to te działania marketingowe, które docierają do odbiorcy za pomocą przekazu ustnego. Głównym kanałem przekazu reklamy jest bezpośrednia rozmowa. Przekładając na język polski marketing szeptany jest czymś w rodzaju poczty pantoflowej. Nie polega to jednak na jakby się mogło wydawać jedynie na samowolnym i niezorganizowanym przekazywaniu sobie pochlebnych informacji na temat produktów. Wbrew pozorom marketing szeptany jest zbiorem przemyślanych działań reklamodawców.

Co to jest dystans publiczny?

Zwykle osoba stojąca na korytarzu, w dużym pomieszczeniu, wygłaszająca wykład lub przemówienie, stoi w dość dużej odległości od słuchaczy. Jest dobrze widziana i słyszana, ale też zachowuje dystans przyjęty przez normy społeczne. Przestrzeń taką nazywamy strefą publiczną lub dystansem publicznym.

Zobacz też

Decydujesz sie na zakup nowego telefonu? Wybierz go z nami!

Podejmując decyzję o wyborze nowego telefonu komórkowego, zawsze stajemy przed trudnym pytaniem – który model wybrać?

Zestaw zabawek dla małego kolekcjonera

Super Zings 4 zestaw to zabawka dla kolekcjonera, która posiada w opakowaniu 10 niezwykłych figurek. Przedstawiają one przedmioty codziennego...

Jakie przysmaki treningowe pomogą w szkoleniu psa?

Nieodłącznym elementem szkolenia psa są rozmaite psie przysmaki. One służą do nagradzania pupila za poprawne zachowanie, a także motywują...

Może Cię zainteresuje: