Edukacja Narzędzia marketingowe - jak przeprowadzić szkolenie?

Narzędzia marketingowe – jak przeprowadzić szkolenie?

-

Żeby rozpocząć prace nad planem marketingowym uprzednio należy zadbać o przeprowadzenie rzetelnej analizy strategicznej przedsiębiorstwa. Nic nie dzieje się w próżni, projekty marketingowe nie mogą istnieć w oderwaniu od założeń i celów na jakich opiera się organizacja. Dlatego elementarnym zagadnieniem do omówienia jest analiza strategiczna i jej narzędzia wspomagające formułowanie celów marketingowych. Następnym etapem prac nad budową projektu marketingowego i jednocześnie kolejnym punktem programu szkolenia jest wewnętrzna spójność planu marketingowego. Istotne tematy podczas zajęć będą obejmowały także kwestie związane z kreowaniem produktu marketingowego, budowaniem marki czy wdrażaniem nowej oferty.

Uwaga!

Stosowanie narzędzi marketingowych odbywa się na różnych obszarach, dlatego ten etap programu szkoleniowego składa się zazwyczaj z kilku odrębnych działów. Część narzędzi służy kreowaniu polityki cenowej, uwarunkowań rynkowych odnoszących się do szacowania poziomu cen czy konstruowaniu ofert odroczonych płatności lub kredytowania zakupu. Kolejna grupa narzędzi będzie służyła projektowaniu strategii dystrybucji i rozwiązań logistycznych. Istotne elementy tego działu to omówienie rodzajów kanałów dystrybucji i charakterystycznej dla każdego z nich poziomu efektywności oraz kształtowania polityki stosowanej wobec dystrybutorów. Obszerną grupą tematów są te związane ze stosowaniem narzędzi promocji, reklamy, PR-u i szeregu innych dostępnych działań promocyjnych.

W zależności od potrzeb, szkolenie może również obejmować zagadnienia dotyczące finansowania i rozliczania projektów marketingowych. Jest to następny bardzo szeroki zakres tematyczny. Niezależnie od przyjętego programu szkolenia istotne jest, żeby treści były przekazywane w sposób maksymalnie aktywizujący. Szkolenie dotyczące narzędzi marketingowych ma uczyć korzystania z nich w praktyce, tak więc na ćwiczeniu praktycznych umiejętności powinniśmy się skupiać dobierając metody dydaktyczne.

Co jeszcze byście dodali? Podzielcie się swoimi opiniami.

Katarzyna Aleksandrzak

Katarzyna Aleksandrzak – absolwentka psychologii specjalizująca się w psychoedukacji i szkoleniach metodami aktywnymi. Prócz licznych staży, doświadczenie zdobywała podczas treningów superwizowanych w szkole trenerów Grupa TROP. Autorka scenariuszy szkoleniowych.

Nasz specjalista pisze o sobie:

Kilka lat temu ukończyłam studia z zakresu psychologii w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Psychologia odkąd pamiętam była moją pasją i z tą myślą wybierałam kierunek kształcenia. Zarówno uczelnia, jak i praca na stażach, praktykach, a później zawodowa, pozwoliły mi odkryć znacznie więcej zastosowań znajomości tej dziedziny nauki niż się spodziewałam. Najciekawsze jest dla mnie łączenie jej z nowoczesnymi technologiami, wykorzystaniem w marketingu z naciskiem na jego internetową formę czy też w e-learningu i szeroko pojętym zarządzaniu.

Interesuję się także metodyką szkoleń, ukończyłam specjalizację z psychoedukacji metodami aktywnymi. Swoją przyszłość zawodową łączę z pracą trenera kompetencji miękkich. Zawsze lubiłam też pracę z tekstami, co pozwala mi od wielu lat wykonywać zawody, w których umiejętność sprawnego posługiwania się słowem pisanym jest niezbędna. Żeby ponieść swoje zdolności w tym zakresie odbyłam studia podyplomowe o specjalizacji Edytorstwo Współczesne, na kierunku Edytorstwa i Krytyki Tekstu Uniwersytetu Kardynała Wyszyńskiego.

Prywatnie jestem mamą bliźniaczek i większość mojego wolnego czasu spędzam ze swoimi dziećmi. Pozostałe chwile uwielbiam poświęcać na czytanie – literatura to moja największa pasja.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Kutia – przepis

Kutia jest typowym daniem wigilijnym. Niestety, coraz bardziej zapominanym. W niewielu domach nadal przygotowuje się kutię, która z tradycyjnej potrawy staje się kulinarną ciekawostką.

Ból piszczeli po bieganiu – przyczyny

Ból piszczeli jest bardzo popularnym problemem występującym głównie u biegaczy początkujących, choć i u zawodników mogą występować.

Zobacz też

Jak najlepiej zaplanować wizytę u kosmetyczki?

Dla wielu z nas wizyta u kosmetyczki to nie tylko potrzeba konkretnego zabiegu, ale także chwila przeznaczona dla siebie, moment, kiedy liczymy się tylko my oraz relaks i poprawa dobrego samopoczucia, jaki temu towarzyszy. Planując wizytę u kosmetyczki weźmy pod uwagę zarówno rodzaj zabiegu, jaki chcemy wykonać oraz ilość czasu, jakim dysponujemy.

Żwirek silikonowy dla kota – czym różni się od innych żwirków?

Żwirek do kuwet to wbrew pozorom niezwykle istotny element kociej wyprawki. Dziś w sklepach dostępnych kilka różnych typów, każdy...

Na co zwracać uwagę, kupując buty na zimę

Większość sklepów kusi sezonowymi wyprzedażami marek. Warto przyjrzeć się im dokładniej i złowić super perełkę dla siebie. Podpowiadamy, na...

Może Cię zainteresuje: