Do wykonania czynności będziemy potrzebować dwóch programów: GoMan (ściągamy go stąd: http://www.dekstermod.republika.pl/GoMan%200.93.exe) oraz Gimp – tudzież każdy inny edytor graficzny (ściągamy stąd: http://www.dobreprogramy.pl/GIMP,Program,Windows,13219.html).
Instalujemy obydwa programy. Uruchamiamy GoMana. Klikamy opcję drugą ikonkę od lewej (otwarta teczka) i wyszukujemy katalog z grą. Otwieramy plik „textures.vdf”. W tabelce poniżej wyświetlą nam się wszystkie tekstury dostępne w grze. Należy wyszukać głowę Xardasa, a później wyeksportować ją przy pomocy opcji „export”. Zapisujemy obraz w formacie JPEG.
Włączamy program GIMP i otwieramy wcześniej wyeksportowany plik. Wybieramy opcję „duplikuj warstę”, po czym używamy na niej „kanał alfa”. Następnie na stworzonej warstwie malujemy oczy i włosy Xardasa na wybrany przez siebie kolor.
Wybieramy efekty, następnie rozmycie Gaussa (wartości po 6). Tryb warstwy ustawiamy na „pokrywanie”. Następnie należy połączyć warstwy, a cały plik zapisać w formacie JPG.
Następnie włączamy GoMana i w taki sam sposób wyszukujemy szaty Xardasa. Eksportujemy je do formatu JPG. Plik edytujemy w GIMPie. Postępujemy w podobny sposób – duplikujemy warstwę i używamy na niej „kanał alfa”.
Kolorujemy szaty wedle własnej woli (oczywiście możemy pozostawić oryginalne, w zależności od naszych upodobań). Po udanej zabawie z kolorami używamy rozmycia Gaussa (wartość 6). Wybieramy „pokrywanie” warstw, po czym scalamy obydwie warstwy. Plik zapisujemy w formacie JPG.
Otwieramy GoMana, po czym odszukujemy szaty i twarz Xardasa. Gdy mamy podświetlony któryś z wymienionych elementów, klikamy opcję „offnen”, po czym wybieramy z dysku przerobiony obraz. Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na oryginalnym pliku i wybieramy „Ersetzen”. To samo czynimy z drugim elementem.
Zamykamy program i odpalamy grę, aby podziwiać efekty.
Zobacz także film:
Udało się czy mieliście jakieś problemy? Dajcie znać.