AdWords to system reklamowy, który pozwala wyświetlać reklamy w wyszukiwarkach. Wyświetlą się one jednak tylko wtedy, gdy ktoś będzie wyszukiwał w Google strony według tych słów kluczowych, które wcześniej wskazaliśmy dla swoich reklam. Co jest bardzo cenne, pojawią się one z wynikami wyszukiwania po prawej stronie lub nad nimi i są dużo lepiej widoczne niż wyniki wyszukiwania, więc potencjalny klient nie może ich nie zauważyć. Google ma też swoją sieć reklamową stron internetowych, w której wyświetlane są reklamy z systemu AdWords.

Zaletą takich kampanii jest możliwość bardzo precyzyjnego wskazania grupy docelowej, której reklama ma zostać wyświetlona. Można wybrać właściwe dla działalności słowa klucze, opisujące firmę, produkty i samą branżę, miejsca docelowe reklamy oraz słowa wykluczające wyświetlenie reklamy, co pozwala uniknąć różnych przykrych niespodzianek.

Ten typ reklamy ma jedną ogromną przewagę nad innymi: łatwy i przejrzysty sposób budżetowania kampanii i płatność za kliknięcia, a nie za wyświetlenia. Planowanie wymaga ustawienia górnej granicy dziennych wydatków oraz najwyższej kwoty, jaką chce zapłacić za kliknięcie lub wyświetlenie (można płacić tylko za kliknięcia). Nie ma określonego żadnego minimum finansowego, ale obowiązuje jednorazowa opłata aktywacyjna, która nie jest zbyt wygórowana.

System AdWords daje naprawdę dużo możliwości. Aby je dobrze wykorzystać trzeba się dobrze wczytać w zasady, skorzystać z rad doświadczonych użytkowników, albo wręcz podszkolić: http://www.google.pl/intl/pl/adwords/seminars/

Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zorganizować w Google kampanię, możesz za pierwszym razem skorzystać z pomocy certyfikowanego partnera Google AdWords. Na początku wyjaśnię, że nie są to pracownicy Google. To profesjonaliści zajmujący się zawodowo różnymi rodzajami marketingu online, np. marketingiem w wyszukiwarkach (SEM), czy optymalizacją witryn (SEO). Można ich znaleźć w wyszukiwarce dostępnej pod poniższym linkiem: https://adwords.google.com/professionals/search/?hl=pl

Należy pamiętać, że nie jest to darmowa pomoc, więc wiąże się z zawarciem umowy i z opłatą za usługę, tak jak przy każdej współpracy z innym podmiotem. Dla tych, którzy jednak chcą sami przygotować kampanię i znają język angielski, przydatna będzie prezentacja systemu AdWords, którą można obejrzeć pod linkiem:

http://services.google.com/tutorial/awsignup/awsignup.html

Google AdWords tutorial

A tutaj podręcznik w języku polskim:

http://static.googleusercontent.com/external_content/untrusted_dlcp/www.google.com/pl//adwords/pdf/hc/growing_adwords_pl.pdf

Przewodnik w języku polskim

Uwaga!

Niektóre przeglądarki oferują wtyczki blokujące wyświetlanie tego typu reklam. Jeśli więc czytasz ten tekst i nie masz zielonego pojęcia, o czym ja właściwie piszę i jakie linki w Google mam na myśli, to prawdopodobnie masz taką wtyczkę zainstalowaną. Wiele osób instaluje takie wtyczki, a to skutecznie uniemożliwia reklamom AdWords dotarcie do nich.

Korzystaliście kiedyś z AdWords? Czy system ten sprawiał Wam jakiekolwiek problemy?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułKtóra przeglądarka jest najlepsza?
Następny artykułJak reklamować firmę?

Inga K. Kowalewska – psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (studia psychologiczne o specjalności „Zarządzanie i marketing” oraz studia podyplomowe z zakresu psychologii śledczej). Od 1996 roku prowadzi firmę zajmującą się doradztwem w dziedzinie public relations w sytuacjach kryzysowych oraz organizującą szkolenia wewnętrzne. Klientami firmy są głównie spółki giełdowe.

Jest autorką badania psychologicznego „Poczucie własności jako motywacja do kłamstwa”. Artykuł pt.: „Analiza struktury akcjonariatu”, opisujący wyniki tego badania, opublikowany został w gazecie giełdy Parkiet.

Artykuły naszego specjalisty znajdziesz tutaj:

Analiza struktury akcjonariatu

Porozmawiajmy o tym przy lunchu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here