Wyszukiwarki działają według pewnych algorytmów, właściwie każda z nich działa inaczej. Trzy podstawowe czynniki brane pod uwagę przez wyszukiwarkę to popularność strony (ilość wejść i czas spędzany na stronie), ilość linków prowadzących do strony z innych stron oraz sama struktura strony.

Popularność strony zależy od jej treści, częstości aktualizacji oraz umiejętności podtrzymania kontaktu z odwiedzającymi (np. czat, forum, możliwość komentowania).
Wyszukiwarka Google stawia jednak w tej chwili przede wszystkim na linki prowadzące do strony (tzw. link popularity).

Dobry link to taki, który zawiera dobry opis np.:
<a href=”http://www.teczka.pl/”> strona z poradami specjalistów www.teczka.pl</a>
Zły link to taki, który nie zawiera opisu np.:
<a href=”http://www.teczka.pl/”>tutaj kliknij</a>, aby wejść na stronę z poradami specjalistów www.teczka.pl

Bardzo istotne jest także, by linki znajdowały się na stronach, które ogólnie zawierają mało linków, a jednocześnie mają dużą ilość tekstu związanego z tematyką linkowanej strony. Linki można umieszczać też w serwisach, które specjalizują się w usłudze wymiany linków oraz katalogach z linkami bezpośrednimi (www.katalogiseo.info). Do katalogów stronę można dodać automatycznie przy pomocy strony www.dodawarka.info. Ważne jest jednak, by opisy linków (anchor text) nie były jednakowe. Linków też nie można po prostu wpisać na raz i skończyć na tym pozycjonowanie. Trzeba je wpisywać sukcesywnie, tak by ich ilość narastała powoli. Wyszukiwarka jest wrażliwa nie tylko na ilość linków, ale też na ich wzrost.

Natomiast w budowie samej strony internetowej wyszukiwarka zwraca uwagę na częstotliwość występowania słów kluczowych (np. dieta, kaloria, waga itp.), gęstość słów kluczowych, pozycjonowanie słów kluczowych (powinny znajdować się na początku strony). To co ma znaczenie w budowie strony znajduje się w znacznikach <HEAD></HEAD>. I tu należy zwrócić uwagę na tytuł strony (<title></title>), który oprócz tego, że ma wpływ na pozycjonowanie, to jeszcze jest widoczny dla oglądającego, oraz na nagłówek strony (<h1></h1>).

Opisane tu sposoby to ledwie ułamek działań. Pozycjonowanie strony to długi proces. Istnieje wiele firm, które zajmują się zawodowo pozycjonowaniem stron, więc jeśli zależy nam na pewnym i stałym efekcie, może warto rozważyć rozmowę z taką firmą. Trzeba jednak uzbroić się w cierpliwość. Efekty pozycjonowania własnego, czy firmy nie będą widoczne natychmiast. Może upłynąć i miesiąc nim zauważymy, że nasza strona pnie się powoli wśród wyników na pierwszą pozycję.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMotywacja pozafinansowa pracowników
Następny artykułKim jest psychopata?

Inga K. Kowalewska – psycholog. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (studia psychologiczne o specjalności „Zarządzanie i marketing” oraz studia podyplomowe z zakresu psychologii śledczej). Od 1996 roku prowadzi firmę zajmującą się doradztwem w dziedzinie public relations w sytuacjach kryzysowych oraz organizującą szkolenia wewnętrzne. Klientami firmy są głównie spółki giełdowe.

Jest autorką badania psychologicznego „Poczucie własności jako motywacja do kłamstwa”. Artykuł pt.: „Analiza struktury akcjonariatu”, opisujący wyniki tego badania, opublikowany został w gazecie giełdy Parkiet.

Artykuły naszego specjalisty znajdziesz tutaj:

Analiza struktury akcjonariatu

Porozmawiajmy o tym przy lunchu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here