Zasada działania Pendrive jest bardzo prosta. Po podłączeniu urządzenia do portu USB system powinien automatycznie wykryć nowy nośnik danych. Wtedy można kopiować na Pendrive dane lub lub przenosić je z niego na dysk. Co jednak zrobić, gdy komputer nie wykrywa Pendrive’a i wyświetla komunikat „Nie rozpoznano urządzenia USB”?
Źródło: Photoxpress.com
Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc rozwiązać ten problem:
-
Krok pierwszy
Na początek warto, nawet kilkakrotnie, podłączyć Pendrive do komputera i sprawdzić czy za którymś razem nie zostanie wykryty. Niestety czasami zdarza się, że dopiero za drugim, trzecim razem system wykrywa obecność nowego urządzenia i poprawnie go uruchamia.
-
Krok drugi
Warto także spróbować podpiąć Pendrive do innego łącza USB. Zazwyczaj płyta główna jest wyposażona w przynajmniej 4 różne łącza USB, dlatego warto przetestować każde z nich.
-
Krok trzeci
Pomocna może okazać się także aktualizacja sterowników płyty głównej, na której znajdują się złącza USB. W tym celu warto odnaleźć stronę producenta płyty głównej i pobrać z niej najbardziej aktualną wersję sterowników, którą należy oczywiście zainstalować.
-
Krok czwarty
Jeśli powyższe sposoby nie działają to należy sprawdzić, czy Pendrive w ogóle działa. Najlepiej podłączyć go do innego komputera, by zobaczyć czy zostanie on wykryty przez system. Jeśli nie, to może oznaczać, że urządzenie jest uszkodzone lub niekompatybilne z danym systemem operacyjnym. Informacje o wersjach systemów operacyjnych Windows z którymi jest zgodny Pendrive, powinny widnieć na jego opakowaniu.
Mieliście kiedyś taki problem? Jak sobie poradziliście?