Sposób pierwszy polega na sprawdzeniu sprzętu. Trzeba otworzyć komputer i sprawdzić, czy kable podpięte do dysku nie są uszkodzone (na przykład przepalone).
Jeżeli kable są w porządku i nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń, można spróbować ponownie zainstalować napęd.
Należy wejść do menadżera urządzeń (czyli z Menu Start wybrać „Panel sterowania”, następnie „Narzędzia administracyjne” i „Zarządzanie komputerem”).
W oknie Zarządzanie Komputerem wybieramy „Menedżer urządzeń”.
W Menedżerze urządzeń wybieramy Kontrolery IDE ATA/ATAPI i odinstalowujemy je.
Po odinstalowaniu należy ponownie uruchomić komputer. System zainstaluje wszystkie elementy od początku. Należy sprawdzić, czy system rozpoznaje napędy.
Jeżeli to nie pomoże, należy udać się do specjalistycznego serwisu, który pomoże nam rozwiązać problem.
Mieliście jakieś problemy z ponownym zainstalowaniem napędu? Problem rozwiązał się? Dajcie znać.