Czy taki sposób otwierania rachunku jest lepszy od wizyty w oddziale i kontaktu z doradcą?

Z pewnością osoby zakładające konto przez sieć zaoszczędzą czas i koszty związane chociażby z dojazdem do placówki bankowej. Klienci, którzy wybrali swoim zdaniem najciekawszą ofertę wypełniają wniosek on-line, który dostępny jest na stronie internetowej danej instytucji finansowej. W dokumencie należy podać swoje dane osobowe (PESEL, nr dokumentu, dane teleadresowe itp.). Wypełniony wniosek trafia do danego banku. Następnie do klienta trafia umowa oraz dokumenty przesłane przeważnie przez kuriera (czasami pocztą, w zależności od procedur banku), która po podpisaniu wraca z powrotem do oddziału banku. Wraz z umową klient otrzymuje pakiet aktywacyjny do konta internetowego, login i hasło wraz ze szczegółowymi instrukcjami dotyczącym obsługi rachunku.

Zanim konto zostanie w pełni uruchomione bank musi zweryfikować dokumenty odesłane przez klienta, dopiero po takiej weryfikacji można będzie korzystać z wszystkich możliwych operacji na rachunku.

Jak można zauważyć, otwarcie konta przez internet oznacza, iż klient nie musi wcale wychodzić z domu. Jest jednak spora grupa klientów, która woli na założenie rachunku poświęcić swój czas na wizytę w oddziale. Wiąże się to przeważnie z poczuciem bezpieczeństwa, zwłaszcza kiedy pojawiają się wątpliwości dotyczące pewnych zapisów zawartych w ofercie danego banku. Wydaje się to słusznym i racjonalnym podejściem, ponieważ przed podpisaniem jakiejkolwiek umowy należy dokładnie sprawdzić co oferuje bank, a jeżeli pojawiają wątpliwości lepiej osobiście, przed otwarciem rachunku, skontaktować się osobiście w placówce z doradcą klienta, który powinien wyjaśnić nurtujące klienta kwestie. Niektórzy klienci również wolą aby konto zostało założone w banku przez pracownika, ponieważ sami obawiają się popełnienia jakichkolwiek błędów przy otwieraniu rachunku on-line i czują się pewnie jeżeli zrobi to profesjonalny doradca, ponieważ wtedy ryzyko pomyłki maleje praktycznie do zera. Konto w oddziałach otwierają również klienci, którzy rzadko używają internetu i niechętnie będą w przyszłości korzystać z bankowości elektronicznej z obawy o bezpieczeństwo swoich środków.

Obserwowany rozwój bankowości internetowej i nacisk jaki banki kładą na bezpieczeństwo przechowywanych przez klientów pieniędzy powoduje iż bardziej korzystnym dla klienta jest otwarcie rachunku przez internet. Ważnym czynnikiem jest również fakt, iż procedury otwierania rachunków on-line są bardzo jasno opisane na stronach banków, a wszelkie wątpliwości można wyjaśnić dzwoniąc pod bankowe infolinie, gdzie konsultanci są zobowiązani udzielić klientowi wyczerpujących informacji. Najważniejsze jest jednak to, że klient ma wybór i to w jaki sposób zdecyduje się otworzyć konto pozostaje w jego gestii.

Zakładaliście kiedyś konto bankowe przez Internet? Preferujecie taką metodę zakładania konta czy jednak wolicie osobiście skontaktować się z doradcą w tym celu?

1 KOMENTARZ

  1. Ja zakładałam konto przez internet, poszło szybko, a kurier dostarczył umowę i kartę debetową. Bardzo wygodnie.. Moje ipko też jest wygodne, zawsze pod ręką kiedy mam dostep do internetu 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here