Do niedawna polskie prawo telekomunikacyjne pozwalało zerwać umowę bez skutków finansowych przy zmianie regulaminu lub cennika świadczenia usług. W związku z czym mieliśmy prawo wypowiadać umowę nawet przy małej, nic dla nas niewnoszącej zmianie w regulaminie. Zapisy te zostały niedawno zmienione na korzyść operatorów. Bronią one w pewien sposób przedsiębiorców świadczących usługi telekomunikacyjne przed osobami chcącymi w ten sposób tanim kosztem nabyć telefon, a potem czyhać na zmianę regulaminu – wzbogacić się kosztem operatora.

Zgodnie z obecnie obowiązującym prawem zawsze możemy wypowiedzieć umowę abonencką. Jednak kara umowna w większości przypadków będzie należna operatorowi. Nie zostanie ona naliczona tylko wtedy, gdy wypowiemy umowę z powodu niezaakceptowania zmian zachodzących w regulaminie lub cenniku świadczenia usług. Zmiany te jednak muszą być wprowadzone na niekorzyść Abonenta. Taką zmianą może być na przykład podwyższenie ceny za połączenia z Biurem Obsługi Klienta. Coraz więcej operatorów podwyższa opłatę za tego typu połączenia w taki sposób, że nie możemy z tego powodu rozwiązać umowy bez ponoszenia kosztów. Dzieje się to dlatego, że zamiast podwyższać daną opłatę operator wprowadza kolejną, nowszą taryfę i z czasem przenosi swoich Abonentów w ramach przedłużania umów, a więc podpisywania nowych aneksów, w których klienci akceptują nowy cennik.

Prawo do wypowiedzenia umowy nie przysługuje nam również, jeśli podwyżka cen świadczonych usług wywołana była wzrostem obowiązujących przepisów prawa. Głośno niedawno było o zmianie podatku VAT. Po zmianie stawki podatkowej z 22% na 23%, która nastąpiła 1 stycznia 2011 roku wielu dostawców usług zwiększyło ceny za podstawowe usługi. W tym wypadku wzrost ceny tylko o wartość różnicy podatku nie może powodować możliwości bezkarnego wypowiedzenia umowy.

Uwaga!

Operator w świetle nowych przepisów o prawie telekomunikacyjnym musi również informować nas o wszystkich zachodzących zmianach w cenniku, nawet tych na naszą korzyść, w formie papierowej bądź mailowej. Zmiany cen na korzyść klienta również nie wywołują możliwości zerwania umowy bez kary finansowej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak wykonać masaż nosa?
Następny artykułReklamacja usług telekomunikacyjnych – jak ją złożyć?

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here