Chcąc jednak przenieść numer, należy uważać na przykre niespodzianki, z którymi możemy się spotkać. Jeżeli posiadamy telefon na kartę, musi on być zarejestrowany na nasze dane osobowe u dotychczasowego operatora – zwanego „Dawcą Numeru”. Pomimo wizyty u nowego operatora i podpisaniu wszystkich dokumentów, nasz numer może nie zostać przeniesiony z powodu odmowy oddania numeru przez dotychczasowego operatora. Dzieje się tak, gdy dane osobowe różnią się od siebie lub gdy nasze dane do rejestracji czekają w kolejce do zaakceptowania przez naszego operatora. Rejestrując dane, najlepiej jest odwiedzić salon operatora. Wprowadzone tam dane do systemu są najczęściej rejestrowane w ciągu naszej wizyty i już po kilku minutach możemy odwiedzić salon nowego operatora.
Należy pamiętać, że nie każdy punkt sprzedaży usług telefonicznych jest salonem operatora. Zdecydowana większość z nich to autoryzowane sklepy lub punkty sprzedaży, mające za zadanie sprzedaż danych usług. Taki sklep nie może zmieniać danych osobowych na naszym koncie. Sporządza on formularz rejestracyjny, który wysyła drogą mailową lub faksową do centrali operatora i to głównie od niej zależy, jak długo czekać będziemy na rejestrację numeru. W skrajnych, rzadkich przypadkach czas oczekiwania może zwiększyć się nawet do miesiąca czasu.
Kolejnym problemem, z jakim możemy się spotkać, to zablokowane konto, np. z powodu ujemnego salda na koncie, wówczas operator może nie oddać numeru, choć w praktyce różnie to wygląda. Najlepiej na koncie pozostawić środki pieniężne: kilkadziesiąt groszy. Połączenia wychodzące, wbrew panującej opinii, nie muszą być aktywne. Musimy za to mieć nadal możliwość odbierania połączeń przychodzących.
Jeżeli posiadany przez nas numer działa w systemie abonamentowym, warto odwiedzić byłego operatora i upewnić się, kiedy kończy nam się umowa. Przeniesienie numeru telefonu równoznaczne jest z zerwaniem umowy z obecnym dostawcą usług. Dlatego aby nie być narażonym na dodatkowe koszty, wynikające z kary umownej z tytułu zerwania umowy przed zakończeniem okresu promocyjnego dowiedzmy się dokładnie kiedy kończy nam się umowa. Wówczas podczas wypełniania wniosku o przeniesienie numeru u Operatora Biorcy, zaznaczamy opcję przeniesienia na koniec okresu promocyjnego. W przypadku umów na czas nieokreślony wystarczy tylko zachować okres wypowiedzenia, o ile umowa z operatorem nie stanowiła inaczej.
Uwaga!
Spełniając powyższe warunki, nie należy się obawiać negatywnych skutków przeniesienia numeru. W niektórych przypadkach mogą wystąpić problemy techniczne, rozpatrywane zazwyczaj na korzyść klienta.