Dodatkowo procedura przeniesienia numeru nie powinna trwać dłużej niż 1 dzień roboczy, a sama przerwa w świadczeniu usług dla danego numeru również nie powinna być dłuższa niż 24 godziny.
Aby przenieść numer będący w ofercie na kartę, musimy go wcześniej zarejestrować u dotychczasowego operatora.
W przypadku oferty na abonament: przenosząc numer do innej sieci, musimy zdecydować, czy przenosimy numer z zachowaniem okresu wypowiedzenia, przewidzianego umową, natychmiastowo w ciągu 1 dnia roboczego bez zachowania okresu wypowiedzenia lub też na koniec okresu promocji, a więc na dzień zakończenia umowy z dotychczasowym operatorem.
Klienci posiadający umowę na czas określony muszą liczyć się z faktem, że dotychczasowy operator, zgodnie z zawartą z nim umową, ma prawo do naliczenia należnej mu kary umownej. Aby uniknąć kary, najlepiej jest przenosić numer telefonu z oferty abonamentowej w momencie, gdy dana umowa niedługo wygaśnie, wówczas znając datę jej końca przenosimy numer w dniu zakończenia oferty promocyjnej.
Klienci abonamentowi, posiadający umowę na czas nieokreślony mogą przenieść numer bez kary umownej (chyba że umowa z operatorem stanowi inaczej). Najlepiej wtedy przenieść numer z zachowaniem okresu wypowiedzenia, a więc numer przeniesie się wtedy na koniec następnego cyklu rozliczeniowego. Jeżeli jednak chcemy przenieść numer szybciej, można to zrobić bez zachowania okresu wypowiedzenia. Wówczas dotychczasowy operator naliczy nam opłatę abonamentową, którą zapłacilibyśmy w okresie wypowiedzenia.
Klienci ofert na kartę nie ponoszą żadnych kar z tytułu rozwiązania umowy z obecnym operatorem przy jednoczesnym przeniesieniu numeru do nowego operatora. Utracą jednak środki posiadane na koncie przepłaconym, dlatego warto przenosić numer na kartę, dopiero gdy wykorzystamy środki. Możemy również podczas wizyty u operatora wyznaczyć konkretny dzień, w którym nasz numer ma się przenieść.
Uwaga!
Sama procedura przeniesienia numeru nie jest skomplikowana, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy podpisać pełnomocnictwo do przeniesienia numeru u nowego operatora oraz wypełnić wniosek o przeniesienie posiadanego numeru telefonu. W wyznaczonym przez dotychczasowego operatora dniu nasza dotychczasowa karta przestanie działać, konieczne będzie wówczas włożenie do aparatu telefonicznego nowej, wydanej przez nowego operatora karty SIM, która powinna zacząć działać z naszym dotychczasowym numerem telefonu w ciągu 24 godzin.