Pocztę głosową w Play można wyłączyć za pomocą standardowego, stosowanego w większości modeli telefonów, kodu ##002# oraz przycisku inicjującego połączenie. Jeżeli jednak chcemy, aby dzwoniący do nas nie byli narażeni na dodatkowe koszty, należy wyłączyć jeszcze jedną usługę. W chwili obecnej wszystkich użytkownikom, którzy wyłączyli swoją pocztę głosową Play uruchamia usługę Notka SMS. Usługa polega na tym, że w sytuacji, gdy nie odbieramy telefonu, jest on wyłączony, zajęty lub poza zasięgiem, osoby dzwoniące do nas otrzymują informację, że w tej chwili nie możemy rozmawiać oraz prośbę o wybranie jednej z opcji – informacji dla nas, w jakiej sprawie dzwonili. Taka wiadomość przychodzi do nas jako SMS. Osoba dzwoniąca nie płaci za niego, jednak płaci za połączenie, w czasie którego nie połączyła się z nami. Aby wyłączyć usługę Notka SMS należy wysłać bezpłatnego SMS-a pod numer 8042 w treści wpisując „STOP NOTKA”.
W Plusie na abonament można wyłączyć pocztę głosową, dzwoniąc na Automatyczne Biuro Obsługi pod numer 2601. Jeżeli nie połączymy się z konsultantem, połączenie z tym numerem powinno być bezpłatne. W Plusie na kartę oraz w ofertach typu Mix w celu wyłączenia poczty głosowej należy wpisać w telefonie kod *122*00# i nacisnąć przycisk inicjujący połączenie. Wyłączenie poczty głosowej jest bezpłatne. Można również skorzystać z BOK-u, a więc Elektronicznego Biura Obsługi Klienta w Internecie lub wpisać w telefonie kod *110# i wybrać odpowiednią opcję na wyświetlaczu.
W T-Mobile wyłączenie poczty głosowej może nastąpić na kilka sposobów. Za pomocą standardowego kodu większości aparatów telefonicznych: ##002# lub poprzez połączenie z Automatycznym Biurem Obsługi Użytkownika. W telefonach na kartę oraz Mix można skorzystać z menu biura obsługi dostępnego na wyświetlaczu po wpisaniu kodu *100#.
Klienci Orange w celu dezaktywacji usługi poczty głosowej powinni wykonać połączenie z Automatycznym Biurem Obsługi, dostępnym pod numerem *500. Należy odsłuchać wypowiadane przez automat komunikaty oraz wybrać tonowo interesującą nas opcję. Uwaga: niektóre wykonywane czynności pod numerem *500 są płatne zgodnie z aktualnym cennikiem posiadanej taryfy. Bez opłat można wyłączyć usługę w menu wyświetlanym po wpisaniu krótkiego kodu *100#, wybierając odpowiednią opcję.